Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment București, pe locul al doilea la nivel european în privința costurilor sociale generate de poluare

București, pe locul al doilea la nivel european în privința costurilor sociale generate de poluare

Un articol de: Vladimir Ionescu - 21 Oct 2020, 08:19
București, pe locul al doilea la nivel european în privința costurilor sociale generate de poluare Foto: Pixabay.com Eveniment

Un raport pubicat miercuri, care a analizat costurile morții premature, îngrijirii și pierderii zilelor lucrătoare, arată că poluarea aerului costă 166 de miliarde de euro în Europa, potrivit AFP citată de Agerpres.

 

București, pe locul al doilea la nivel european în privința costurilor sociale generate de poluare

 

Raportul, realizat de firma de cercetare și consultanță CE Delft cu sediul la Bruxelles pentru Alianţa Europeană pentru Sănătate Publică (EPHA), a analizat situaţia din 432 de oraşe din cele 27 de ţări ale Uniunii Europene, dar şi din Marea Britanie, Norvegia şi Elveţia.

Studiul compară cei trei poluanţi principali ai aerului - particule, dioxid de azot şi ozon -, precum şi costurile sociale ale acestora, adică costurile directe legate de îngrijiri şi indirecte, precum reducerea speranţei de viaţă sau boli precum bronşita cronică severă.

Londra ocupă primul loc (11.4 miliarde de euro), fiind urmată de Bucureşti (6.3 miliarde de euro), Berlin (5.2 miliarde de euro) şi Varşovia (4.2 miliarde de euro). Capitala Franţei se situează pe locul al şaptelea (3.5 miliarde de euro).

„Studiul nostru arată că aerul toxic este dăunător pentru sănătate, dar şi inegalităţile semnificative care există între diferitele ţări ale Europei", a comentat secretarul general al EPHA, Sascha Marschang, citat într-un comunicat de presă al asociaţiei franceze Respire.

„Situaţia poate fi îmbunătăţită prin politici publice în domeniul transportului, iar oraşele pot reduce costurile prin încurajarea mobilităţii nepoluante", a apreciat Marschang.

Poluarea aerului în oraşe este cauzată de factori multipli: transportul, încălzirea locuinţelor sau activităţile industriale şi agricole. Deşi este dificil să se evalueze cu exactitate ponderea fiecărui factor, raportul a analizat cu precădere influenţa transportului şi a estimat că o creştere cu 1% a numărului de maşini dintr-un oraş creşte costurile sociale cu aproape 0.5%.

Poluarea aerului este responsabilă pentru decesul prematur a 480.000 de persoane în Europa, potrivit Agenţiei Europene de Mediu (AEM), bilanţ care ar putea fi subestimat.

 

Beatrice Mahler: Poluarea creează un teren favorabil pentru infecție și riscurile sunt mai mari. Contează și bagajul genetic

 

Organizația Mondială a Sănătății a avertizat că noul coronavirus îi afectează mai puternic pe locuitorii marilor orașe, din cauză că poluarea slăbește sistemul imunitar. Astfel, OMS a atras atenția cu privire la aplicarea unor eventuale măsuri urgente pentru reducerea nivelului de poluare în aglomerările urbane.

„Particulele poluante pe care le inhalăm declanșează la nivelul căilor respiratorii reacții inflamatorii, care fac practic mult mai ușoară infectarea cu virusul SARS-CoV-2. Practic, creează un teren favorabil pentru infecție și atunci riscurile sunt mult mai mari pentru cei care locuiesc în zone poluate”, a declarat Beatrice Mahler, managerul Institutului de Pneumoftiziologie „Marius Nasta” din Capitală.

Ea a adăugat că „poluarea afectează în general și reduce speranța de viață a tuturor pacienților sau tuturor persoanelor care trăiesc într-un mediu poluant, dar predispoziția pentru o anumită boală depinde și de terenul genetic pe care îl avem, și de noxele suplimentare pe care le inhalăm”.

Citeşte mai multe despre:   Bucureşti