Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Ce salarii vor avea profesorii din 2019. Şi câţi mai rămân în sistem...

Ce salarii vor avea profesorii din 2019. Şi câţi mai rămân în sistem...

Un articol de: B1.ro - 08 Noi 2018, 15:14
Ce salarii vor avea profesorii din 2019. Şi câţi mai rămân în sistem... Eveniment

Profesorii vor avea lefuri mai mari cu 25% în 2019, dacă e să împărtăşim optimismul ministrului Muncii. Lia Olguţa Vasilescu spune că cea mai mare creştere a salariului brut va fi pentru profesorii universitari - 693 lei, ajungând la 9.289 lei. În ceea ce priveşte asistenţii universitari, ei vor beneficia de o creştere de 141 lei, urmând să primească 3.700 lei, scrie Adevărul.

De asemenea, profesorii cu studii superioare de lungă durată vor avea o creştere de 343 lei, urmând să ia 4.477 lei. Cât despre dascălii debutanţi, aceştia vor beneficia de o creştere ceva mai mică şi-anume de 168 lei, ajungând la 3.237 lei. Potrivit ministrului, „multe dintre aceste salarii vor continua să crească până în 2022”.

Sindicaliştii din învăţământ nu par să împărtăşească entuziasmul ministrului. Simion Hăncescu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, subliniază că „România a depăşit câteva ţări din estul Europei la nivelul de salarizare pentru profesori, însă faţă de majoritatea ţărilor din Europa suntem tot la un nivel scăzut. În Germania sau Luxemburg un profesor de liceu câştigă între 3.000 şi 7.000 de euro brut“.

Şi Cornelia Popa Stabri, care activează în aceeaşi federaţie de sindicate, afirmă că măririle de salarii pentru cadrele didactice nu sunt într-atât de pompoase precum vrea să arate ministrul Muncii.

Sindicalista mai punctează că aceste creşteri ascund în spate o problemă gravă a sistemului educaţional: comasările de şcoli. „Creşterile salariale vin cu un preţ, şi-anume: comasările de şcoli, respectiv reducerea de personal didactic şi nedidactic. E un fenomen raportat tot mai des din mediul rural, respectiv liceele tehnologice din urban. Eu înţeleg că autorităţile doresc să eficientizeze resursele de personal, dar să închizi şcolile din sate şi a-i forţa pe copii să facă naveta către şcoala din satul învecinat nu reprezintă o soluţie. Aceste comasări se fac fără niciun studiu de impact în prealabil“, a declarat Cornelia Popa Stabri.


 

Citeşte mai multe despre:   invatamant