Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment CNCAV anunță că starea de sănătate a unui bărbat s-a agravat după a doua doză de vaccin Pfizer: Totul s-a întâmplat în timpul unei proceduri hemodializă, iar asocierea cu vaccinarea este o coincidență

CNCAV anunță că starea de sănătate a unui bărbat s-a agravat după a doua doză de vaccin Pfizer: Totul s-a întâmplat în timpul unei proceduri hemodializă, iar asocierea cu vaccinarea este o coincidență

Un articol de: Elena Stanciu - 22 Feb 2021, 18:54
CNCAV anunță că starea de sănătate a unui bărbat s-a agravat după a doua doză de vaccin Pfizer: Totul s-a întâmplat în timpul unei proceduri hemodializă, iar asocierea cu vaccinarea este o coincidență Foto: Inquam Photos / Octav Ganea Eveniment

Un pacient de 64 de ani, dependent de dializă a început să se simtă rău după administrarea celei de-a doua doze a vaccinului anti-COVID-19 Pfizer/BioNTech. În cele 15 minute petrecute la centrul de vaccinare, după administrarea rapelului, starea sa de sănătate a fost bună, însă aceasta s-a agravat ulterior, atunci când bărbatul a mers să facă procedura de dializă. Reprezentanții Comitetului Național de Coordonare a Activității de vaccinare anti-COVID-19 (CNCAV) au transmis, luni, printr-un comunicat de presă, că deteriorarea stării de sănătate a acestuia are legătură că afecțiunile cronice de care el suferă și nu este un efect al administrării vaccinului.

 

Starea de sănătate a unui bărbat s-a degradat după administrarea dozei de rapel

 

Potrivit CNCAV, bărbatul a primit prima doză de vaccin pe 26 ianuarie, iar pe 16 februarie i-a fost administrat rapelul.

”Potrivit datelor puse la dispoziție de DSPMB, este vorba despre un pacient în vârstă de 64 de ani, cu multiple boli cronice, aflat în procedură de dializă cronică, căruia i s-a administrat prima doză de vaccin Pfizer (Comirnaty), la data de 26 ianuarie a.c., iar doza a II-a, în ziua de 16 februarie a.c., la un centru de vaccinare deschis în proximitatea cabinetului în care făcea dializă.

După rapel, pacientul a fost supravegheat conform procedurilor timp de 15 minute, perioadă în care starea sa de sănătate a fost bună. Ulterior, acesta s-a deplasat într-un corp alăturat al clădirii centrului de vaccinare pentru efectuarea ședinței de hemodializă. Înainte de începerea procedurii, pacientul prezenta o stare generală bună, cu ușoară dispnee și tensiune arterială crescută, simptomatologie asociată cu afecțiunile preexistente”, se arată în comunicatul CNCAV, citat de G4Media.

 

CNCAV: Asocierea cu vaccinarea reprezintă un eveniment coincident

 

Sursa citată menționează să starea pacientului s-a degradat în timpul procedurii de dializă, fiind nevoie de intervenția echipei medicale pentru ca acesta să fie stabilizat. Ulterior, acesta a fost transportat la Spitalul Clinic de Urgență București.Cine este bărbatul de 68 de ani, din Onești, care a sechestrat și apoi a ucis doi muncitori, pe balconul locuinței sale. Criminalul a sunat chiar el la 112

”S-a decis începerea procedurii de hemodializă, însă în timpul acesteia, starea generală a pacientului s-a agravat. Echipa medicală a intervenit imediat, l-a stabilizat și a solicitat transportul de urgență a pacientului la Spitalul Clinic de Urgență București. În prezent, starea de sănătate a pacientului este stabilă, conform informațiilor transmise, fiind atent monitorizat de cadrele medicale de specialitate din Secția Anestezie – Terapie Intensivă (ATI)”, se mai menționează în comunicatul citat.

Reprezentanții CNCAV precizează că degradarea stării de sănătate a bărbatului la scurt timp după rapel ”reprezintă un eveniment coincident”.

”Pe baza informațiilor puse la dispoziție până în prezent, se concluzionează că deteriorarea stării pacientului este cauzată de progresia bolilor cronice de fond dezechilibrate anterior vaccinării. Astfel, asocierea cu vaccinarea reprezintă un eveniment coincident”, mai transmite CNCAV.

 

O femeie din Olt a suferit un șoc anafilactic după vaccinarea cu AstraZeneca

 

Pe de altă parte, CNCAV a anunțat luni că o femeie din Olt a suferit un șoc anafilactic după ce a primit prima doză din vaccinul AstraZeneca. Este vorba despre o femeie de 46 de ani care nu era cunoscută cu istoric de reacții alergice, potrivit sursei citate.

Totul s-a întâmplat duminică, la aproximativ 10 minute după vaccinare. Femeia a primit îngrijiri medicale de urgență, iar în acest moment se află în stare bună, sub supraveghere medicală.

Citeşte mai multe despre:   Pfizer,   BioNTech,   vaccin anti-COVID-19