Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Coca-Cola, Jacobs și Nescafe, produse de calitate inferioare pentru piețele din Europa de Est?

Coca-Cola, Jacobs și Nescafe, produse de calitate inferioare pentru piețele din Europa de Est?

Un articol de: - 15 Apr 2011, 11:17
Foto: telegraph.co.uk Eveniment

Un studiu realizat de Asociația Consumatorilor din Slovacia arată că numeroase multinaționale comercializează, sub același brand, produse de o calitate distinctă pentru diferite țări europene. În urma unor teste pe o serie de produse, precum cele ambalate de Coca-Cola, Jacobs și Nescafe, s-a constatat că noilor state membre UE le sunt destinate alimente de o calitate mai scăzută.

„Produsele de calitate mai scăzută au fost destivate „noilor ” state membre ale UE. Produsele de calitate inferioară nu au fost niciodată plasate pe piaţa germană sau austriacă”, a declarat preşedintele Asociaţiei Consumatorilor, Miloš Lauko, citat de EurActiv.com.

Printre produsele testate de Istitutul Naţional Veterinar şi Alimentar din Slovacia se numără băuturile Coca-Cola, ciocolata Milka, piper negru şi roşu Kotanyi, cafea instant Nescafe Gold, boabe de cafea Jacobs Kronung şi cafea Tchibo Espresso.

Studiul a arătat că doar calitatea ciocolatei Milka era identică cu în toate eşantioanele testate, în timp ce piperul Kotanyi a înregistrat cea mai mare discrepanţă între toate eşantioanele analizate din mai multe ţări.

De ce e diferită Coca Cola din România

În ceea ce priveşte Coca-Cola, studiul a confirmat că băuturile vândute în Slovacia, Ungaria, Bulgaria şi România conţin izoglucoză, o substanţă mult mai ieftină decât zaharoza folosită pentru produsele din Germania, Austria, Polonia şi Republica Cehă.

Directorul de comunicare al Coca-Cola Europa, Ibola Szabo, a negat faptul că în spatele diferenţelor în ceea ce priveşte substanţele folosite în producţia băuturii s-ar afla raţiuni economice.

“Produsele noastre sunt realizate la aceeaşi calitate în toată Europa şi în lume şi sunt bazate pe reţeta folosită de 125 de ani. În unele ţări, folosim diferite tipuri de îndulcitor, dar acest lucru nu are niciun impact asupra calităţii produsului”, a declarat directorul Coca-Cola.

Per de altă parte, responsabilul cu afeceri comerciale al Nescafe  Gold, Martin Walter, a motivat diferenţele dintre produse prin “reţetele diferita de pe pieţele europene”, care variază în funcţie de preferinţele consumatorilor.

Reprezentanţii Tchibo şi Kraft Foods, care deţin mărcile Milka şi Jacobs Kronung, au refuzat să comenteze rezultatele anchetei.

Studiul a fost realizat pe o serie de produse alimentare din supermarket-urile a opt state membre UE, şi anume Germania, Austria, Republica Cehă, Polonia, Slovacia, Ungaria, România şi Bulgaria.

Reprezentanţii Coca-Cola: Toate produsele sunt la fel

Într-un comunicat de presă remis vineri, reprezentanţii companiei Coca-Cola susţin că produsele au acelaşi standard de calitate "peste tot în Europa şi în lume" şi precizează că firma "va investiga prin toate mijloacele" acurateţea informaţiilor din studiul respectiv.

"Coca-Cola este produsă la aceleaşi standarde superioare de calitate peste tot în Europa şi în lume, având la bază o reţetă pe care o folosim de 125 de ani", se arată în comunicatul citat de Mediafax.

"Siropul de fructoză-glucoză este unul dintre îndulcitorii folosiţi în multe ţări din întreaga lume, inclusiv în Statele Unite ale Americii. În România, în mod specific, la fel ca în multe alte ţări din Europa, inclusiv Germania şi Austria, zahărul este folosit ca îndulcitor în procesul de producţie pentru Coca-Cola", continuă reprezentanţii companiei.

Aceştia mai afirmă că toţi consumatorii Coca-Cola sunt bine informaţi cu privire la conţinutul produselor, ingredientele fiind listate pe etichetă, iar între acestea apar "întotdeauna" zahărul sau siropul de fructoză-glucoză.

"Avem acelaşi furnizor de zahăr ca şi Austria, de aceea suntem surprinşi de presupusul rezultat al analizelor realizate pentru produsele noastre din România şi vom investiga prin toate mijloacele acurateţea informaţiilor şi cauza acestei confuzii", afirmă Ibolya Szabo, Senior Communication Manager al Coca-Cola Europe, citat în comunicatul companiei.

Controverse pe tema produselor Coca-Cola, Jacobs și Nescafe




Citeşte mai multe despre:   cafea
 
 
 
Loading...