Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment De ce se schimbă semafoarele în culoarea roșie, noaptea, în București, când străzile sunt goale. Explicațiile primarului Nicușor Dan

De ce se schimbă semafoarele în culoarea roșie, noaptea, în București, când străzile sunt goale. Explicațiile primarului Nicușor Dan

Un articol de: Elena Stanciu - 25 Feb 2021, 00:17
De ce se schimbă semafoarele în culoarea roșie, noaptea, în București, când străzile sunt goale. Explicațiile primarului Nicușor Dan Foto: pixabay.com Eveniment

Edilul general al Capitalei, Nicușor Dan, spune că în București semafoarele funcționează pe roșu în timpul nopții când străzile sunt goale pentru că nu a mai fost făcută mentenanța sistemului de semaforizare inteligentă ”pe scurt, nu se mai conectează semaforul cu serverul central”. Nicușor Dan spune căfosta administrației a Capitalei a făcut achiziții de zeci de milioane, însă nu a fost plătită și mentenanța acestor sisteme.

 

Ce spune primarul Nicușor Dan despre sistemul de semaforizare inteligentă din Capitală

 

"Semafoarele sunt pe roșu noaptea, când traficul este liber, pentru că a existat un sistem de semaforizare inteligentă căruia nu i s-a mai făcut mentenanță și care nu mai funcționează în momentul de față. Tehnologia este deja depășită. Pe scurt, nu se mai conectează semaforul cu serverul central, senzorul care preia măsurătorile de trafic nu mai funcționează. (...) Administrațiile trecute au cumpărat de zeci de milioane. (...)  Urgențele pentru mine sunt să țin pe linia de plutire acest sistem care a pornit cu datorii de 2,5 miliarde. (...) Au fost cumpărate sisteme, dar nu s-a plătit și mentenanța", a explicat Nicușor Dan, la Digi 24.

Cât despre planurile sale referitoare la problema traficului, primarul general al Capitalei vorbește despre o tehnologie cu camere încorporate, care ar presupune o investiție de până la 150 de milioane de euro.

"Dacă vorbim de semaforizare inteligentă, tehnologia a evoluat, iar acum nu mai există fire îngropate în asfalt care măsoară câte mașini trec peste ele, iar dacă se strică asfaltul nu mai funcționează. Există o tehnologie cu camere încorporate, care sunt conectate. Proiectul este ca și scris, într-o primă fază costă undeva la 100 de milioane de euro, dar vrem să mergem până la 150 de milioane de euro, ca să avem inclusiv afișaj în stații și toate lucrurile pe care le-ați văzut în Capitalele Europene", a mai spus Nicușor Dan.

 

Planurile lui Nicușor Dan pentru metroul de suprafață din București

 

Anterior, într-o conferință de presă susținută miercuri, edilul general a prezentat un proiect pentru rețeaua de metrou de suprafață din București, un proiect care are și acordul Ministerului Transporturilor.Lovitură grea pentru Diana Șoșoacă! Ar putea fi închis

”Există zone în București care nu sunt conectate, care nu au încă metrou și care nu sunt bine conectate cu alte zone de interes din București. Unul dintre punctele importante din această rețea de metrou de suprafață este zona Giurgiului-Ferentari, acolo vorbim de 200.000 de oameni, care pot să fie conectate direct cu Pipera, care pot să fie conectate direct cu Gara de Nord, cu AFI, cu Aeroportul Otopeni. Prin PUZ Sector 5, pe această linie de tren pe care există fizic, Primăria Sectorului 5 vrea să pună alte blocuri între blocurile care deja există în acea zonă”, a precizat Nicușor Dan.

Citeşte mai multe despre:   Nicusor Dan,   semafor