Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Directorul „Center for Disease Control” din SUA: Școlile sunt printre cele mai sigure locuri

Directorul „Center for Disease Control” din SUA: Școlile sunt printre cele mai sigure locuri

Un articol de: Andrei Ștefan - 27 Noi 2020, 08:23
Directorul „Center for Disease Control” din SUA: Școlile sunt printre cele mai sigure locuri Foto: pixabay.com Eveniment

Directorul Center for Disease Control (CDC) din Statele Unite, Dr. Robert R. Redfield, susține că şcolile sunt „printre cele mai sigure” locuri unde se pot afla copiii, în contextul pandemiei de COVID-19.

 

Directorul CDC din SUA: Școlile sunt printre cele mai sigure locuri

 

Dr. Redfield a mai afirmat că iniţiativa de a închide şcolile nu reprezintă decât „un răspuns emoţional”. Mai mult acesta a mai afirmat că există studii care confirmă că grădiniţele şi şcolile pot rămâne deschise cu predare fizică şi pot face acest lucru în siguranţă, şi în mod responsabil”, citează FoxNews.

„Cazurile de infectare pe care le-am identificat în şcoală – atunci când acestea au fost evaluate am văzut că nu se produseseră în spaţiul şcolii. Se produseseră, de fapt, în comunitate şi acasă.

Ar fi contraproductiv din punctul de vedere al sănătăţii publice, şi al opririi epidemiei, dacă am veni cu un răspuns emotional spunând «hai să închidem pur şi simplu şcolile.

Pe de altă parte, am văzut multe rapoarte, studii şi opinii alte opinii ale unor specialişti care fie nu au ajuns, fie au fost ignorate de aurorităţile de la noi. Măsurile haotice şi răspunsurile pur emoţionale par să fie specialitatea noastră, şi atunci de ce nu am închide pur şi simplu şcolile, ca să se vadă că facem ceva?”, spune expertul.

 

STUDIU: Copiii din Hamburg, Germania, s-au infectat cu coronavirus preponderent în afara școlii

 Tunelul secret de sub Palatul lui Gigi Becali. E incredibil unde duce. Era folosit şi de Carol al II-lea

În paralel, potrivit unei analize a cazurilor de infectare cu noul coronavirus în Germania, realizată între lunile august și octombrie, care întărește spusele directorului CDC, arată că elevii din orașul Hamburg au avut de patru ori mai multe șanse să contracteze COVID-19 în timpul unor adunări private decât la școală, scrie Reuters.

Concret, autoritățile școlare din Hamburg au declarat că 78% dintre cei 372 de copii infectați cu COVID-19 între vacanța de vară și cea de toamnă au contractat noul coronavirus în afara școlii, iar șansele de îmbolnăvire se înjumătățesc în cazul copiilor sub 12 ani față de cei mai mari.

Mai exact, dintre cele 472 de școli din Hamburg, 171 au înregistrat cazuri de COVID-19, însă doar 23 dintre acestea au înregistrat mai multe cazuri de infectări.

Multe școli au înregistrat o singură infectare în termen de 10 zile, sugerând că este puțîn probabil că elevul infectat să răspândească noul coronavirus colegilor de clasă. Potrivit cercetărilor, majoritatea copiilor au fost infectați acasă, la petreceri sau alte adunări private.

 

Ministerul Educației din România: „Elevii s-ar putea întoarce fizic la şcoală începând din semestrul doi”

 

Potrivit unui oficial al Ministerul Educaţiei, elevii ar putea reveni în băncile școlilor după sărbătorile de iarnă, în luna februarie, odată cu începerea semestrului doi al anului școlar.

Anunţul a fost făcut de secretarul de stat din Ministerul Educaţiei, Sorin Ion. Totul depinde, desigur, de evoluţia situaţiei epidemiologice din România.

Într-un scenariu pesimist, cursurile s-ar putea desfășura tot online, până la finalul anului şcolar. Cu toate acestea, în acest context, analfabetismul digital ar putea fi o problemă ce s-ar putea accentua.

Amintim, pandemia de coronavirus a accentuat problemele sistemului educational din România. Printre acestea, inegalitățile dintre elevii aflați la oraș și cei din mediul rural, lipsa unei infrastructuri potrivite anului 2020, dar și analfabetismul digital al cadrelor didactice. În 2020, multe cadre didactice susțin faptul că nu știu să folosească un smartphone, un laptop sau o tabletă. Practic, în 8 luni de zile, unii profesori susțin că nu au învățat să folosească smartphone-ul nici instruiți, nici individual.

Citeşte mai multe despre:   CDC,   scoala,   COVID-19