Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment DNA a trimis în judecată Regiotrans, Rail Force și RC CF Trans, legate de afaceristul Costel Comana, un apropiat al lui Dragnea, care s-a sinucis în 2015 / Prejudiciul: Peste 1 miliard de lei!

DNA a trimis în judecată Regiotrans, Rail Force și RC CF Trans, legate de afaceristul Costel Comana, un apropiat al lui Dragnea, care s-a sinucis în 2015 / Prejudiciul: Peste 1 miliard de lei!

Un articol de: B1.ro - 23 Mar 2018, 15:38
Foto: Gazeta de Vest Eveniment

DNA a trimis-o în judecată pe fosta șefă a Serviciului Urmărire Transporturi de la CFR, dar și companiile Regiotrans, Rail Force și RC CF Trans, într-un dosar în care ANAF s-a constituit parte civilă cu suma de 1,156 miliarde lei.

Regiotrans a aparținut afaceristului Costel Comana, care s-a spânzurat în 2015 în toaleta unui avion. El era anchetat la acea vreme într-un dosar de coruptie. 

În martie 2017, RISE Project scria că Liviu Dragnea a încasat peste un milion de euro după ce i-a vândut șase proprietăți lui Costel Comana. Dragnea a încasat ultima tranșă de bani de la Comana cu trei zile înainte ca CFR să dubleze afacerile acestuia din urmă, iar asta printr-un contract parafat inclusiv pe mâna aceluiași Dragnea. Dragnea și Comana au fost colegi de cămin în facultate. 

Procurorii DNA o acuză pe Estrella Ștefănescu că, în calitate de șef serviciu în cadrul CNCF-CFR SA, în perioada 3 iunie 2010 – 6 aprilie 2015, a pretins, a acceptat promisiunea, respectiv după caz, a primit, de la directorul general al Regiotrans, sume de bani și foloase necuvenite în valoare totală de 24.653,67 lei.

Ea a primit banii și bunurile pentru a confirma din partea companiei feroviare de stat a volumului de tren km (indicator principal în funcție de care se acorda subvenția – n.r.) realizat de inculpata societatea REgiotrans. Documentele în care era făcută această confirmare au fost atașate cererilor și notelor de fundamentare pe baza cărora Regiotrans a obținut, în mod nelegal susține DNA, subvenții de la bugetul de stat.

Procurorii mai spun că, în perioada 7 ianuarie 2009 – 20 ianuarie 2015, în baza unui număr de 74 de cereri și a notelor de fundamentare și justificare a subvențiilor atașate cererilor, Iorgu Ganea și Costel Coman  i-au determinat pe funcționarii publici din cadrul Ministerului Transporturilor-Direcția Economică să acorde firmei Regiotrans subvenții în valoare totală de 236.238.281 de lei, cu încălcarea legii. Banii reprezintă parte din suma totală de 1.061.343.466 de lei ce a fost încasată de Regiotrans cu titlu de subvenție de la buget în perioada 2009 – ianuarie 2015, precizează Direcția.

Cei doi, Comana și Iorgu au acționat fie direct, fie prin intermediul unor persoane care dețineau funcții de conducere în Regiotrans și au beneficiat de complicitatea societăților RC CF TRANS SRL și Rail Force SRL. DNA mai arată că societatea Regiotrans a beneficiat de subvenția acordată nelegal, în valoare de 236.238.281 de lei, prin majorarea artificială a costurilor reale de transport, cu complicitatea celorlalte două societăți din grup, care-i prestau servicii. Practic, cele două societăți au fost interpuse ca prestatori de servicii pentru Regiotrans în scopul majorării artificiale a costurilor reale de transport ce erau luate în calcul în procedura acordării subvenției. 

Astfel, a fost creată o schemă prin s-a realizat un transfer de subvenție de la Regiotrans la celelalte firme din grup, între care cele două firme inculpate în dosar. Aceasta întrucât contractele de servicii publice în domeniul transportului feroviar public de călători, încheiate cu Ministerul Transporturilor de Regiotrans, plafonau cota de profit ce putea fi obținută de aceasta la maxim 5 % din venituri, respectiv 3 % începând cu 2013.

Astfel, se acordau de la buget cu titlu de subvenție diferențele dintre costurile reale de transport și tarifele stabilite pentru transportul feroviar public de călători, la care se adăuga o cotă de profit de 5%, iar începând cu 2013 de 3%. Sumele care depășeau acest plafon ar fi trebuit să fie restituite la buget.

Urmare a indicelui ridicat de profitabilitate înregistrat de cele două societăți complice interpuse care nu aveau o cotă de profit limitată, s-au distribuit dividende, de către RC CF TRANS, acționarilor Ganea și Comana, respectiv de RAIL FORCE SRL, lui Comana și unei alte persoane, în valoare de peste 83 de milioane de lei.

În scopul sustragerii de la îndeplinirea obligațiilor fiscale, mai arată procurorii DNA, Ganea, în calitate de administrator al firmelor RC-CF Trans și Marub, în perioada 5 mai 2010-31 decembrie 2014, a dispus înregistrarea în contabilitatea RC-CF TRANS de cheltuieli în baza unei operațiunii fictive de cumpărare a unui utilaj.

În contabilitatea Marub Ganea a dispus înregistrarea de cheltuieli în baza operațiunilor fictive de închiriere a acestui utilaj de către RC-CF TRANS către Marub.
Bugetul de stat a fost astfel prejudiciat cu 1.527.236 de lei echivalentul a 362.316,81 de euro, din care: 314.429 lei impozit pe profit suplimentar și 1.212.807 lei TVA suplimentar, mai precizează DNA

În esență, societatea Marub a cumpărat un utilaj de la o societate comercială care desfășura o activitate reală de producție a unor astfel de bunuri. Ulterior, scriptic, acest utilaj a fost vândut de o societate cu un comportament fiscal tip „fantomă” deținută de o cunoștință a lui Ganea, către RC-CF TRANS SRL, iar aceasta din urmă l-a oferit spre închiriere firmei Marub, care de fapt îl deținea în proprietate. Astfel, scriptic, același utilaj a fost vândut de două ori în scopul sustragerii celor două firme de la îndeplinirea obligațiilor fiscale.

Pentru a putea recupera prejudiciul produs statului procurorii DNA au sechestrat averile celor cercetați.
 

Citeşte mai multe despre:   DNA,   CFR,   Costel Comana,   Liviu Dragnea,   Iorgu Ganea
 
 
 
Loading...