Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment EXCLUSIV // Cum arată stațiile de pe magistrala de metrou din Drumul Taberei: Peroanele, aproape pustii la o zi după ce politicienii au tăiat panglica

EXCLUSIV // Cum arată stațiile de pe magistrala de metrou din Drumul Taberei: Peroanele, aproape pustii la o zi după ce politicienii au tăiat panglica

Un articol de: George Forcoș - 16 Sep 2020, 15:20
EXCLUSIV // Cum arată stațiile de pe magistrala de metrou din Drumul Taberei: Peroanele, aproape pustii la o zi după ce politicienii au tăiat panglica Eveniment

EXCLUSIV // Bucureștenii nu s-au înghesuit să vadă stațiile de metrou deschise pe magistrala Râul Doamnei - Eroilor 2, la o zi după ce politicienii au inaugurat cu mare fast prima magistrală de metrou din București construită de la zero după Revoluție. Peroanele au fost aproape pustii miercuri în stațiile noii magistrale iar pe alocuri muncitorii încă mai făceau unele retușuri. Inaugurată marți de către cei mai importanți oameni politici, magistrala Râul Doamnei - Eroilor 2 mai are unele lucruri care trebuie finisate, semn că deschiderea sa a fost forțată de apropierea alegerilor locale și că politicienii nu au putut rata ocazia de a tăia mai repede panglica.

 

 

Imagini surprinse în stațiile de pe magistrala de metrou din Drumul Taberei

 

În unele stații, scările rulante încă nu funcționează, neoanele pâlpâie haotic iar coșurile de gunoi par mai de grabă niște improvizații care nu vor rezista foarte mult. Însă la o parte toate aceste mici nereguli, cele zece stațiile de pe noua magistrală este cu siguranță mult mai impunătoare decât tot ceea ce au putut să vadă până acum cei care au mers cu metroul în București. Fiecare stație are o temă proprie atunci când vine vorba despre finisaje, în conformitate cu zona din Capitală în care este amplasată.

 

  Dana Budeanu A IZBUCNIT ÎN LACRIMI în direct la TV. ULUITOR, ce s-a întâmplat

 

De departe cele mai impresionante rămân stațiile Eroilor 2 și Academia Militară. Prima este cea mai mare și mai spectaculoasă stație a metroului din București. Adâncimea ei este impresionantă, având în vedere că proiectul a avut prevăzute săpături sub râul Dâmbovița.

Totodată, la stația Eroilor 2, poate fi văzută cea mai lungă stație din subteranul Bucureștean, aceasta fiind și una dintre atracțiile pe care au dorit să le vadă cu prioritate cei care s-au plimbat cu metroul miercuri după amiaza. Punctul forte al stației rămân însă finisajele, în special în zona impresionantei cupole de sticlă care permite iluminarea naturală. Pe pereți sunt imprimate fotografii cu principalele monumente din Capitală. Pe tavan au fost lipite mulaje care simbolizează stalactite, iar stâlpii de protecție sunt înclinați.

În ceea ce privește Stația Acdemia Militară, aceasta impresionează cu imagini uriașe dedicate eroilor. Pe ziduri călătorii pot vedea la orice pas reprezentați infanteriști, parașutiști și tehnică militară. În mod atipic, stația Academia Militară, spre deosebire de celelalte stații, a fost construită în pantă, fapt ce poate fi observat cu ochiul liber de oricine care privește spre tunelul din care sosește metroul.

 

 

 

O altă stație de metrou care abordează o temă distinctă prin intermediul finisajelor este Parcul Drumul Taberei. Constructorii au dorit în această privință să reprezinte prin intermediul mulajelor una dintre atracțiile și oazele de liniște și relaxare din sectorul 6 al Capitalei.

 

În ceea ce privește reacția bucureștenilor care s-au plimbat cu metroul miercuri pe Magistrala 5, mulți au rămas impresionați de amploarea construcțiilor. Cu toate acestea au existat și unele nemulțumiri, întâlnite în general atunci când vine vorba despre infrstructura de metrou din Capitală.

Există stații în care timpul de așteptare pentru sosirea metroului a depășit 15 minute. De asemenea, nu puțini au fost cei care au trăit momente de confuzie, fără să cunoască faptul că la stația Romancierilor metroul se bifurcă și trebuie schimbat în cazul în care călătorii doresc să ajungă la stațiile  Râul Doamnei sau Constantin Brâncuş. Fără să cunoască acest amănunt mulți călători și-au continuat deplasarea până la stația Valea Ialomiței, iar când metroul s-a oprit au crezut fie că există stații ale căror construcție nu a fost terminată, fie că inginerii au încurcat denumirea stațiilor.

De fapt, trenurile de metrou vor avea două trasee diferite de la staţia Romancierilor de pe Magistrala 5, unul către staţiile Brâncuşi şi Râul Doamnei şi celălalt către capătul de la Valea Ialomiţei, construit separat de linia principală. Cu alte cuvinte, pe trenurile care vor pleca din staţia Eroilor 2 vor fi afişate ca destinaţii fie capătul de la Râul Doamnei, fie cel de la Valea Ialomiţei.

 

 

Cum arată celeelalte stații de pe M5

Nici în cazul celorlalte stații, constructorii nu au dat greș atunci când vine vorba despre finisaje, iar imaginile surprinse de B1.RO dovedesc acest lucru.

Stația Orizont

 

Stația Favorit

 

 

Stația Tudor Vladimirescu

 

 

Stația Romancierilor

 

 

Stația Valea Ialomiței

 

Stația Brâncuși

 

Stația Râul Doameni

 

 

 

Cât de lung este Metroul din Drumul Taberei

 

Metroul din Drumul Taberei care va fi inaugurat marți, 15 septembrie, are o lungime totală de 7 kilometri. De asemenea, nu mai puțin de 10 stații au fost construite pe această magistrală.

Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou. Magistrala M5 de metrou este finanţată integral din fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T 2007 - 2013, POIM 2014 - 2020 (85%) şi de la bugetul de stat (15%). Valoarea proiectului aprobat prin HG nr. 374/2019 este de aproape 3,224 miliarde de lei.

Nu mai puțin de 12 ani au fost necesari pentru efectuarea lucrarilor la Magistrala 5. Începuturile magistralei M5 iși au originile în anul 2008, atunci când au fost demarate licitațiile pentru lucrările de proiectare și construcție.

Primele săpături au început cu întârziere în 2011. Până la săparea efectivă a tunelurilor au mai trecut 2 ani. Tunelurile în sine au fost începute în anul 2013.

Citeşte mai multe despre:   Magistrala 5 ,   Metrorex,   Bucuresti