Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Documentarul ”The Facebook Dilemma”, o amplă investigație despre impactul răspândirii de fake news și manipularea în situații de criză, difuzat în EXCLUSIVITATE pe B1 TV, duminică, de la ora 16.00

Documentarul ”The Facebook Dilemma”, o amplă investigație despre impactul răspândirii de fake news și manipularea în situații de criză, difuzat în EXCLUSIVITATE pe B1 TV, duminică, de la ora 16.00

Un articol de: B1.ro - 20 Mai 2020, 13:40
Documentarul ”The Facebook Dilemma”, o amplă investigație despre impactul răspândirii de fake news  și manipularea în situații de criză, difuzat în EXCLUSIVITATE pe B1 TV, duminică, de la ora 16.00 Eveniment

B1 TV difuzează, în exclusivitate, documentarul “The Facebook Dilemma”, vineri, 22 mai, de la ora 22.00 și duminică, 24 mai, de la ora 16.00.

‘Dilema Facebook’, distribuit de media “FRONTLINE”, este investigația cea mai aprofundată din SUA privind impactul rețelei de socializare asupra vieții private și a democrației, prin distribuirea de fake news și prin manipularea în situații de criză, cum este cea provocată de pandemia de COVID-19.

Promisiunea Facebook a fost aceea de a uni lumea. Dar o serie de scandaluri recente - de la proliferarea de știri false și de dezinformare pe Facebook, până la eșecul companiei de a proteja milioane de utilizatori - au ridicat întrebarea: Este Facebook mai dăunător decât util?

Potrivit unora dintre cei mai mari specialiști ai lumii, Facebook poate interveni radical și abrupt în evoluția societății din promovarea de fake news-uri prin care oamenii pot fi ușor manipulați, mai ales atunci când o situație de criză cum este cea generată de SARS-CoV-2 pune presiune pe psihicul uman.

În acest context, fostul manager de operațiuni al Facebook, Sandy Parakilas, a declarat că a simțit responsabilitatea de a avertiza în legătură cu ceea ce se întâmplă în realitate pe platforma online. El a spus că obiectivul din spatele companiei lui Mark Zuckerberg era acela de a face oamenii dependenți, în special copiii.

După ce a părăsit Facebook în 2012, Parakilas a încercat să nu mai utilizeze rețeaua socială.

„Se simțea ca și cum aș fi încercat să mă las de țigări”, a declarat el. 

Fostul manager a spus că în acel moment a conștientizat cu adevărat că rețeaua chiar îți poate da dependență.

 

Documentarul a fost difuzat în premieră mondială în SUA, la sfârșitul lunii octombrie, iar B1 TV l-a adus în exclusivitate în România.

Bazându-se pe zeci de interviuri originale și imagini străine publicului, documentarul prezintă o serie de amenințări la care este supusă rețeaua Facebook în evoluția de la un proiect din perioada petrecută de Zuckerberg la Harvard până în momentul în care a devenit un imperiu global.

"The Facebook Dilemma" prezintă în detaliu cum compania a eșuat în a răspunde efectiv amenințărilor ce au venit atât din interiorul companie, cât și din exterior, de la încălcarea datelor private, la răspândirea de știri false cu scopul de a manipula și de a provoca diviziune și violență la nivel global, mai ales în situațiile de criză, cum este cea pe care o trăim acum, în timpul epidemiei de COVID-19.

"Am fost înceți în a înțelege felul în care Facebook toate fi folosită în scopuri negative. Am fost foarte concentrați doar pe lucrurile bune", spune Naomi Gleit, unul dintre cei mai vechi angajați ai Facebook și ocupantul unei funcții înalte, pentru Frontline.

Producătorii de la Frontline au luat zeci de interviuri unor actuali sau foști angajați Facebook pentru acest film. Documentarul găsește multiple semne de alarmă despre impactul negativ al rețelei asupra spațiului privat și a democrației, amenințări pornite ca urmare a dorinței companiei de a crește cu tot mai mult cu orice risc.

The Facebook Dilemma arată cum conducătorii Facebook au dezvoltat o afacere de miliarde de dolari renunțând la cea mai importantă valoare - protecția datelor personale ale utilizatorilor- cât și cum introducerea opțiunii de Newsfeed în 2006 și a butonul de "Like" în 2009 au transformat compania într-o mină de aur.

De asemenea, un al fost angajat Leah Pearlman, care a ajutat la dezvoltarea butonului de likecrede că utilizarea rețelei sociale a făcut-o să se simtă mai singură și mai nesigură pe ea.

Pearlman, care a fost dependentă de rețeaua socială, i-a avertizat pe copiii și tinerii adulți care verifică constant Facebook-ul, să nu mai utilizeze serviciul. Aceasta a declarat că a început să-și evalueze stima de sine prin prisma like-urilor primite.

Cu cât platforma a crescut, cu atât au dispărut limitele privind ceea ce se postează, iar compania nu a alocat resurse suficentele pentru a verifica respectarea termenilor de utilizare. 

De la cum Rusia a folosit Facebook drept armament pentru răspândirea de știri false în perioada războiului din Ucraina, la furturi de date care au dus la compromiterea a milioane de conturi, până la rolul jucat de Facebook în răspândirea de manipulare privind alegerile prezidențiale din Statele Unite din 2016, "Facebook Dilemma" arată cum platforma menită să unească utilizatorii, a ajuns în realitate un instrument de diviziune, cât și cum Facebook a răspuns la provocări, de la promovarea urii până la intervenția în scrutinuri electorale.

Cu o influență tot mai mare a rețelei la nivel global, acest documentar ne deschide ochii privind amenințările, negările și consencințele lipsite de intenție care au acompaniat Facebook de-a lungul creșterii sale într-o superputere mondială și un jucător important în rândul mișcărilor sociale și a alegerilor de peste tot din lume.

Urmărește, așadar, un documentar de excepție vineri, 22 mai, de la ora 22.00 și duminică, 24 mai, de la ora 16.00.

Citeşte mai multe despre:   Facebook,   The Facebook Dilemma