Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Oficiali din sănătate, semnal de alarmă privind un analgezic comercializat şi în România. Cel puţin trei persoane decedate

Oficiali din sănătate, semnal de alarmă privind un analgezic comercializat şi în România. Cel puţin trei persoane decedate

Un articol de: - 02 Apr 2018, 12:29
Oficiali din sănătate, semnal de alarmă privind un analgezic comercializat şi în România. Cel puţin trei persoane decedate Eveniment

Specialişti în domeniul sănătăţii au tras un semnal de alarmă important privin analgezicul gabapentin, care nu creează dependenţă şi este utilizat în principal pentru a trata afecţiuni precum zona zoster şi pentru a controla convulsiile.

Acest anestezic apare în criza opioidelor din Statele Unite, iar statul Kentucky l-a clasificat drept substanţă controlată după ce acesta a fost la baza a trei decese din cauza unei supradoze.

Poliţia din statul Ohio a raportat o creştere dramatică a abuzului de gapabentin, cunoscut mai bine prin brand-uri precum Neurontin, Gralise, Horizant, şi în România prin brand-ul Tebantin. Poliţiştii susţin că peste 300 de miligrame de pilule conţinând substana au fost vândute pe străzile din Athens, Ohio, la preţul de 75 de cenţi per pilulă, conform NBC, citat de ZF.

"Am început să auzim de la farmacişti despre oameni care încearcă să îşi reînnoiască doza fără prescripţie”, a transmis Van Ingram, directorul executiv al Biroului pentru Controlul Medicamentelor din Kentucky. „Acesta este un semn obişnuit de abuz”, afirmă specialistul.

Cu toate acestea, controversa fiind din faptul că gabapentin a primit toate aprobările de la Centrul de Prevenţie şi Control al Bolilor din Statele Unite, fiind clasificat drept un analgezic non-opioid. În plus, acesta era considerat o alternativă mai sigură la analgezicele opioide.

„Nu vreau să declar război gabapentinului”, a spus Ingram. „Cred că este un medicament bun, dar când este folosit în combinaţie cu alte medicamente sau alcool, devine o problemă majoră”, a continuat acesta.

Acest lucru se întâmplă deoarece gabapentin este, în limbajul de specialitate, un „potenţiator”, ceea ce înseamnă că poate transforma substanţele periculoase, precum fentanylul, în substanţe letale.