Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment 350 de ONG-uri cer interzicerea publicităţii la toate produsele din tutun, dar țigările IQOS și Glo sunt promovate tot mai agresiv. ”Reprezintă un pericol pentru orice persoană!”

350 de ONG-uri cer interzicerea publicităţii la toate produsele din tutun, dar țigările IQOS și Glo sunt promovate tot mai agresiv. ”Reprezintă un pericol pentru orice persoană!”

Un articol de: B1.ro - 24 Mar 2018, 12:04
Eveniment

Nu mai puțin de 350 de organizaţii non-guvernamentale membre ale ”Iniţiativei 2035” solicită Parlamentului şi Guvernului “să îndepărteze orice surse” de publicitate şi promovare, directă şi indirectă, pentru produsele din tutun.

Asta chiar în contextul în care reclamele la țigările de tip IQOS și Glo sunt tot mai agresive. Mai mult, ele vizează mai ales copiii și tinerii și încearcă să-i convingă cu mesajul înșelător și nedemonstrat științific că acest tip de fumat este mai puțin nociv decât cel obișnuit.

“Avem obligaţia morală şi legală de a crea un mediu social care să favorizeze opţiunea copiilor şi adolescenţilor de a rămâne nefumători, fiind recunoscut faptul că adolescenţii sunt mult mai receptivi la publicitate decât adulţii. România trebuie să îşi respecte angajamentul de stat semnatar al Convenţiei Cadru a Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii privind Controlul Tutunului, transpusă în legislaţia naţională prin Legea nr. 332/2005 şi care prevede la art. 13 obligaţia statelor semnatare de a implementa o interdicţie cuprinzătoare asupra oricărei forme de publicitate, promovare şi sponsorizare pentru produsele din tutun”, afirmă semnatarii scrisorii deschise, potrivit Agerpres.

Potrivit sursei citate, în România, copiii fumează în procent mult mai mare comparativ cu alte ţări europene, situând ţara noastră pe locul 4, respectiv 7 în topul adolescenţilor de 13 ani, respectiv 15 ani care fumează săptămânal.

Promovarea țigărilor obișnuite este interzisă, dar producătorii desfășoară o campanie tot mai agresivă pentru recrutarea de noi utilizatori pentru țigările IQOS și Glo, de la Philip Morris, respectiv British American Tobaco. 

Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă și fondatorul SMURD, atrage, însă, atenția că pericolul pentru sănătatea populației este unul major.

”Studiile despre efectele acestui mod de fumat încă sunt la începutul lor, iar comercianții de tutun pretind că acest mod ar fi mai «sănătos» decât fumatul clasic. Chiar dacă ar fi așa, revenirea la promovarea agresivă a tutunului sub noua formă de fumat nu va avea impact doar asupra fumătorilor clasici. Promovarea atinge și copiii, și tinerii care încă nu au început să fumeze, iar fumatul, indiferent sub ce formă, este un pericol pentru sănătatea publică și este pericol pentru orice persoană care îl practică precum și pentru persoanele din jurul ei

Asistăm neputincioși la revenire la o ofensivă similară cu cea din anii ’90, înaintea interzicerii promovării tutunului, când promovarea avea ca țintă tinerii și copiii care reprezintă viitoarea clientelă a comercianților de tutun”, a explicat Arafat.

El a catalogat tehnologia drept ”noile aparate ale morții” și a precizat că promovarea țigărilor IQOS ar trebui interzisă: ”riscăm ca numărul fumătorilor să crească prin recrutarea generațiilor tinere care să înceapă să utilizeze direct acest nou mod crezând că este mai puțin nociv pentru sănătatea lor. Sunt convins că la nivelul UE se discută deja măsurile care trebuiesc luate pentru stoparea acestei ofensive însă nu știu dacă noi trebuie să așteptăm până se ia o decizie acolo”.
 

Citeşte mai multe despre:   IQOS,   Glo
 
 
 
Loading...