Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Copiii români, campioni europeni la fumat. Iar reclama agresivă la ţigările IQOS și Glo vizează tocmai copiii și tinerii. "Sunt noile aparate ale morții!" (VIDEO)

Copiii români, campioni europeni la fumat. Iar reclama agresivă la ţigările IQOS și Glo vizează tocmai copiii și tinerii. "Sunt noile aparate ale morții!" (VIDEO)

Un articol de: B1.ro - 23 Mar 2018, 08:25
Eveniment

România se află pe locul 4 la nivel european în ceea ce priveşte numărul adolescenţilor de 13 ani care fumează săptămânal și pe locul 7 într-un top al adolescenţilor de 15 ani care fumează săptămânal.

Datele prezentate de specialiștii în domeniu mai arată că România se plasează pe locul 5 între ţările europene, procentul fumătorilor tineri fiind de cinci ori mai mare faţă de cel din Statele Unite ale Americii.

Iar reclamele tot mai agresive la țigările de tip IQOS și Glo, bazate pe ideea nedemonstrată că sunt mai puțin nocive decât țigările obișnuite, vizează tocmai această categorie de persoane.

”În România, 34% dintre copiii cu vârsta între 13 şi 15 ani, adică 223.200 de copii, afirmă că au fumat cel puţin o dată în viaţă, iar la 15-16 ani deja mai mult de jumătate (51,7%) încercaseră un produs din tutun. Trebuie remarcat însă şi faptul că 15%, respectiv 11,2% dintre cei cu vârsta între 13-15 ani afirmă că au „testat” prima ţigară la 7 ani, respectiv la 8-9 ani. Urmare a interacţiunii precoce cu produsele din tutun este faptul că mulţi adolescenţi fumează curent la 15 ani: 20% dintre băieţi şi 17% dintre fete deja consumă tutun cel puţin o dată pe săptămână. Pe măsură ce vârsta creşte, un număr tot mai mare de adolescenţi fumează din ce în ce mai frecvent, astfel că 31% respectiv 30% dintre băieţii şi fetele de 15-16 ani afirmă că au fumat în ultima lună”, a declarat Ramona Brad, directorul iniţiativei România 2035 - O generaţie fără tutun, citat de Adevărul. 

Iar una dintre cauze este expunerea minorilor la publicitate şi acţiuni de promovare a produselor de tutun.

Promovarea țigărilor obișnuite este interzisă, dar producătorii desfășoară o campanie tot mai agresivă pentru recrutarea de noi utilizatori pentru țigările IQOS și Glo. Pericolul pentru sănătatea populației este unul major, asta deoarece promovarea vizează tocmai copiii și tinerii, cu mesajul că acest tip de fumat este mai puțin dăunător decât fumatul clasic, lucru neconfirmat științific.

”Firmele creează o iluzie că aceste echipamente sunt mai puțin nocive și, într-adevăr cineva care era speriat că nu vrea să fumeze țigara pentru că este periculoasă, când aude, crede că aici este mai puțin periculoasă. Pentru un începător, să fumeze aceste țigări, normal că efectul nociv asupra corpului este unul de necontestat pentru că aici consumă nicotină, consumă alte substanțe și dependența va fi creată”, a declarat Raed Arafat, pentru B1 TV.

Video will appear shortly. Please disable your ad blocker if you have one.

Acesta a avertizat că situația poate scăpa de sub control, iar sănătatea oamenilor este pusă în pericol.

”Promovarea atinge și copiii, și tinerii care încă nu au început să fumeze, iar fumatul, indiferent sub ce formă, este un pericol pentru sănătatea publică și este pericol pentru orice persoană care îl practică precum și pentru persoanele din jurul ei. Această ofensivă majoră în spaţiul public va duce la recrutarea unor noi utilizatori de ţigări”, a mai spus secretarul de stat.

Raed Arafat a catalogat tehnologia drept ”noile aparate ale morții” și a precizat că promovarea țigărilor IQOS ar trebui interzisă: ”riscăm ca numărul fumătorilor să crească prin recrutarea generațiilor tinere care să înceapă să utilizeze direct acest nou mod crezând că este mai puțin nociv pentru sănătatea lor. Sunt convins că la nivelul UE se discută deja măsurile care trebuiesc luate pentru stoparea acestei ofensive însă nu știu dacă noi trebuie să așteptăm până se ia o decizie acolo”.

“Avem obligaţia morală şi legală de a crea un mediu social care să favorizeze opţiunea copiilor şi adolescenţilor de a rămâne nefumători, fiind recunoscut faptul că adolescenţii sunt mult mai receptivi la publicitate decât adulţii. România trebuie să îşi respecte angajamentul de stat semnatar al Convenţiei Cadru a Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii privind Controlul Tutunului, transpusă în legislaţia naţională prin Legea nr. 332/2005 şi care prevede la art. 13 obligaţia statelor semnatare de a implementa o interdicţie cuprinzătoare asupra oricărei forme de publicitate, promovare şi sponsorizare pentru produsele din tutun”, afirmă semnatarii scrisorii, potrivit stirileprotv.ro.

Citeşte mai multe despre:   IQOS,   Glo
 
 
 
Loading...