Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Monica Anisie, apel la mediul privat și ONG-uri pentru o acțiune comună privind digitalizarea educației: Ministrul vorbește despre ”importanța unei cooperări publice-private pentru viitorul copiilor”

Monica Anisie, apel la mediul privat și ONG-uri pentru o acțiune comună privind digitalizarea educației: Ministrul vorbește despre ”importanța unei cooperări publice-private pentru viitorul copiilor”

Un articol de: Elena Stanciu - 28 Oct 2020, 16:08
Monica Anisie, apel la mediul privat și ONG-uri pentru o acțiune comună privind digitalizarea educației: Ministrul vorbește despre ”importanța unei cooperări publice-private pentru viitorul copiilor” Foto: gov.ro Eveniment

Ministrul Educației, Monica Anisie, face apel la reprezentanții mediului privat și ai organizațiilor neguvernamentale să se implice într-o acțiune comună privind digitalizarea educației.

 

Monica Anisie, apel la acțiune comună pentru digitalizarea educației

 

Concret, Anisie ”invită companiile din mediul privat, organizațiile neguvernamentale, reprezentanții industriilor și ai companiilor, precum și stakeholderii să contribuie la transformarea de paradigmă propusă de Ministerul Educației și Cercetării: Școala SMART - Școală Modernă, Accesibilă, Bazată pe Resurse și Tehnologii digitale, care să asigure accesul la o educație incluzivă și de calitate pentru toți copiii”, anunță Ministerul Educației, printr-un comunicat de presă.

Acest apel vine după ce, în urmă cu câteva zile, Ministerul Educației a lansat un proces de consultare publică pe tema proiectului de Strategie privind digitalizarea educației din România.

 

Anisie: Este importantă o cooperare public-privată pentru viitorul copiilor noștri

 

În contextul pandemiei de coronavirus, Monica Anisie subliniază importanța unei cooperări între reprezentanții statului și cei ai mediului privat ”pentru viitorul copiilor”.

”Modul în care companiile din mediul privat, organizațiile neguvernamentale, reprezentanții industriilor și ai companiilor, precum și stakeholderii au venit în întâmpinarea nevoii de formare / dezvoltare a competențelor digitale ale profesorilor încă de la debutul pandemiei de COVID-19 au reflectat, încă o dată, importanța unei cooperări publice-private pentru viitorul copiilor noștri, pentru integrarea acestora în dinamica pieței muncii dominate de utilizarea tehnologiei digitale”, se arată în apelul ministrului.S-a ascuns sub pat ca să-i facă o surpriză iubitului. El a intrat în cameră, iar ea, de pe parchet, a trăit şocul cel mare

În acest sens, Anisie propune și o serie de teme de dezbatere: competențe digitale pentru elevi și studenți, educația digitală pe întreg parcursul vieții, formarea inițială și continuă a cadrelor didactice pentru educație digitală, infrastructură și resurse tehnologice digitale, conectivitate, resurse educaționale deschise, curriculum școlar pentru meserii emergente, securitate cibernetică, protecția datelor, siguranța online și etica IT.

Monica Anisie declara pe 26 octombrie, în cadrul evenimentului de lansare a strategiei de digitalizare 2021-2027, că digitalizarea învățământului este o prioritate zero a mandatului său.

„Este clar că digitalizarea Educației reprezintă un proiect de prioritate zero pentru mandatul meu de ministru, pentru guvernul Orban și pentru PNL. E un angajament îndrăzneț, o promisiune pentru generațiile viitoare pe care toți miniștrii Educației trebuie să și-l asume, indiferent de culoarea politică. (...) La momentul la care am preluat Ministerul Educaţiei şi Cercetării, această digitalizare a educaţiei pot spune că nu exista. Erau peste 5.000 de clădiri care nu aveau conexiune la internet, iar acum circa 2.200 de clădiri din cele peste 28.000 existente la nivelul întregii ţării au mai rămas fără acces la internet”, spunea Monica Anisie.

Citeşte mai multe despre:   Monica Anisie,   Ministerul Educatiei