Acasa Ştiri Eveniment NASA monitorizează un asteroid luminos care a intrat în coliziune cu un corp ceresc

galerie foto Un articol de: - 30 Apr 2011, 11:59
Eveniment

Cercetătorii de la NASA monitorizează un asteroid luminos care a intrat în coliziune cu cu un corp cosmic de dimensiuni mai mici, informează Daily Mail.

Impactul celor două corpuri cereşti a fost surprins de specialiştii de la Universitatea Catalina din statul american Arizona.

Cercetărorii au descoperit că asteroidul Scheila, cum a fost denumit de oamenii de ştiinţă, este de două ori mai strălucitor decât se aşteptau aceştia.

Analizând imaginile surprinse de observatoare, astronomii au descoperit că erupţia a început cândva între 11 noiembrie şi 3 decembrie.

Potrivit oamenilor de ştiinţă ce monitorizează imaginile surprinse de satelitul Swift şi de Telescopul Spaţial Hubble, schimbările s-au produs ca urmare a coliziunii dintre asteroidul Scheila şi un alt corp ceresc de dimensiuni reduse.

“Coliziunile dintre asteroizi produc fragmente de roci cosmice, de la praf stelar până la blocuri masive, care au un impact asupra planetelor şi sateliţilor acestora”, a declarat Dennis Bodewits, cercetător la Universitatea din Maryland.

“Totuşi, aceasta este prima dată când am reuşit să surprindem imagini cu doar câteva săptămâni înainte de coliziune, cu mult timp înaine ca fenomenul să dispară”, a declarat cercetătorul.

Coliziunea unor asteroizi, surpinsă de Satelitul Swift