Acasa Ştiri Eveniment Oamenii de știință cercetează deșertul Atacama pentru a înțelege dacă există viață pe Marte

Un articol de: - 24 Feb 2017, 16:56
Oamenii de știință cercetează deșertul Atacama pentru a înțelege dacă există viață pe Marte Foto: Flickr Eveniment

Mulți oameni de știință caută să afle cât mai multe informații despre viața pe Planeta Marte și aceștia consideră că deșertul Atacama din Chile, cel mai uscat loc de pe Pâmânt, ar putea fi un bun indicator în acest sens.

Un studiu realizat în 2003, care încerca să analizeze viața microbială în solurile Atacamei, a ajutat la creștera cercetărilor astrobiologice. Astrobiologia este știința care are ca scop studiul vieții de pe Pâmânt pentru a înțelege cum s-ar putea forma în alte parți din Univers, potrivit Hotnews.

"Este mult mai ieftin decât o călătorie pe Marte", a spus Armando Azua, un astrobiolog de la Institutul Spațial Marble din SUA.

"Este cel mai uscat și cel mai vechi deșert din lume, un loc unic unde viața nu a avut alte opțiuni decât să se adapteze la lipsa de apă", a mai explicat Azua.

"Credem că, chiar și în acele locuri de pe Marte unde se credea anterior că nu va fi găsita viața, pentru că erau prea uscate pentru ca ceva să poată supraviețui (...) ei bine, am găsit locuri ca acelea pe Pământ și există diferite tipuri de microorganisme", a mai spus astrobiologul.

În momentul de față, oamenii de știință încearcă să descopere dacă ciupercile sau alte organisme s-ar putea adapta și ar putea absoarbe un nivel ridicat de radiații ultraviolete ca sursă de energie.

Astrobiologul Azua și echipa sa au găsit o porțiune din Atacama, care este cea mai uscată zonă, acolo unde timp de secole nu a fost înregistrată nicio picătură de ploaie.

"Dacă putem să arătăm că în desertul Atacama, viața poate să tolereze uscăciune extremă... asta va deschide enorm posibilitățile de a găsi viața nu doar pe Marte, ci și în alte părți ale universului", a spus Armando Azua.

Bărbatul a plecat într-o călătorie de afaceri și i-a cerut soției să îi trimită o fotografie pe WhatsApp. Când s-a uitat mai bine, a văzut un DETALIU care l-a scos din minți. A cerut imediat DIVORȚUL (FOTO)