Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Paradoxul infrastructurii din România: Cu 2.000 de ani în urmă, împăratul Traian a construit un drum de 200 km, care e funcțional și astăzi, iar autostrada inaugurată acum 10 luni a fost închisă, pentru că s-a stricat

Paradoxul infrastructurii din România: Cu 2.000 de ani în urmă, împăratul Traian a construit un drum de 200 km, care e funcțional și astăzi, iar autostrada inaugurată acum 10 luni a fost închisă, pentru că s-a stricat

Un articol de: - 11 Sep 2015, 12:57
Foto: stiridesibiu.ro Eveniment

România se poate lăuda cu unul dintre cele mai vechi drumuri funcționale din Europa, dar și unul dintre cele mai proaste. Primul are o vechime de peste 2.000 de ani și a fost construit de împăratul Traian în Dacia, iar în al doilea caz este vorba despre autostrada Orăștie-Sibiu, inaugurată acum 10 luni.

Dacă drumul de 200 de kilometri construit de împăratul Traian încă este încă în folosință, stând la temelie unei porțiuni din Drumul European 70, porțiunea de autostradă ce ar fi trebuit să facă parte din A1 a fost deja închisă, scrie Libertatea.

Specialiștii au hotărât că asfaltul s-a crăpat, a alunecat înspre şanţurile marginale şi pune în pericol siguranţa în trafic.

Conform analizelor făcute, crăpăturile nu au drept cauză eventuale alunecări de teren, ci o tasare a infrastructurii, pricinuită de execuţia necorespunzătoare a lucrărilor la corpul autostrăzii, în perioada 2012 - 2013.

Aceste date au fost recunoscute şi de contructor, care va fi obligat să remedieze defecţiunea, aflată în garanţie, până pe 10 octombrie 2015.

Amintim că tarifele la care s-au făcut lucrările la autostrada Sibiu-Orăștie sunt: 22 de kilometri - 156.414.450,64 euro, adică 7,1 milioane euro pe kilometru.

De asemenea, menţionăm că standardul de costuri pentru autostrăzile din ţara noastră, realizat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri (CANDNR), este de 4.714.480 euro pe kilometru la autostrăzile construite la şes, 6.175.200 euro pentru autostrăzile realizate în zonă deluroasă - cum este cazul Orăştie-Sibiu - şi 7.430.080 euro pe kilometru pentru autostrăzile construite la munte.

Conform sursei citate, la noi, o autostradă costă de tri ori mai scump decât în Austria.

În opinia inginerului Citor Constantinescu, rincipalele cauze pentru care autostrăzile noastre sunt scumpe şi proaste sunt preţurile prea mari ale documentaţiei; apoi licitaţiile care se câştigă fără o concurenţă reală; numeroasele anexe la contractul de bază, care măresc preţurile; falşii proprietari de terenuri, care cumpără din timp loturile vizate de proiectul de construcţie, cu informaţii de la vârfurile ierarhiei, ca să le vândă apoi statului pentru realizarea drumului la preţ triplu.

Şi nu în ultimul rând materialele folosite, în cantităţi mai mici şi la calităţi mai proaste decât standardele contractuale. Pe scurt: corupţia.

Guvernul vorbește despre 3.796 de kilometri de autostradă construiți până în 2050, dar până în acest moment noi avem doar 700, din care 100 au fost construiți de Ceaușescu.


Efetele materialelor proste folosite de constructori se văd an de an. Săptămâna trecută, CNADNR a restricţionat traficul rutier pentru maşinile cu tonaj mai mare de 7,5 tone în 15 judeţe ale ţării. Motivul: canicula a înmuiat asfaltul, iar tonajul mare vălureşte drumul.




 

 





 





 

 

Citeşte mai multe despre:   drum,   infrastructura
 
 
 
Loading...