Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Președintele Consiliului Concurenței: Au existat discuții pentru unirea TAROM și Blue Air pe vremea guvernului Dăncilă / Comisia Europeană e mai puțin generoasă cu aprobările de ajutoare din cauza acțiunilor la CJUE

Președintele Consiliului Concurenței: Au existat discuții pentru unirea TAROM și Blue Air pe vremea guvernului Dăncilă / Comisia Europeană e mai puțin generoasă cu aprobările de ajutoare din cauza acțiunilor la CJUE

Un articol de: Vladimir Ionescu - 25 Sep 2020, 13:50
Președintele Consiliului Concurenței: Au existat discuții pentru unirea TAROM și Blue Air pe vremea guvernului Dăncilă / Comisia Europeană e mai puțin generoasă cu aprobările de ajutoare din cauza acțiunilor la CJUE Eveniment

Președintele Consiliului Concurenței a precizat, vineri, în direct pe B1 TV, că pe vremea guvernului Dăncilă au existat discuții privind unirea TAROM și Blue Air. „Important este să avem două companii viabile care se unesc și de asta eforturile acum sunt” pentru a ajuta cele două entități să depășească situațiile dificile în care se regăsesc, spune oficialul, care a oferit drept exemplu cazul TAROM, care pierde cu regularitate bani de aproximativ un deceniu. În schimb, Blue Air era pe val înainte de pandemie.

Video will appear shortly. Please disable your ad blocker if you have one.

Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, despre o eventuală unire a TAROM și Blue Air, în direct pe B1 TV

 

Întrebat de Ștefan Etveș, la emisiunea „Drumurile noastre”, în ce fel și ce condiții crede că ar putea două companii precum TAROM și Blue Air să își unească forțele și interesele, fără să încalce Legile concurenței, Bogdan Chirițoiu a răspuns: „Slăbiciunile mai degrabă le-ar uni în acest moment decât forțele. Rămâne de văzut, eu nu exclud o astfel de variantă. Știu că a fost o discuție în guvernul precedent, a existat un memorandum în guvernul condus de doamna Dăncilă, pentru a uni cele două companii. Nu știu să existe în momentul de față planuri în acest sens, dar important este să avem două companii viabile care se unesc și de asta eforturile acum sunt pentru a reechilibra TAROM și, de asemenea, de a sprijini Blue Air să iasă din situația dificilă în care se află în momentul de față. După aceea, dacă sunt pe linia de plutire, cum e mai eficient să fie organizat sectorul de aviație în România, dacă are sens să avem două companii, una singură, cred că vedem la momentul respectiv. Vedem și industria aviatică europeană cum va evolua, avem o scădere a numărului de companii. A fost nevoie de ajutoare masive pentru companiile existente, în special Lufthansa și Air France-KLM au primit miliarde de euro ajutoare. Să vedem cât de mult vor mai zbura oamenii după pandemie și ce companii rămân în viață, atunci cred că putem să ne dăm seama ce putem face cu TAROM și Blue Air”.

Întrebat dacă statul nu încalcă Legea liberei concurențe atunci când acordă ajutoare sub formă de împrumuturi unor companii concurente, oficialul a răspuns: „Nu, gândiți-vă că avem măsuri de salvare de ajutor pentru o droaie de companii. Guvernul se pregătește să dea ajutoare pentru magazinele care plătesc chirii, care închiriază spații în mall-uri și care au fost afectate de închiderea mall-urilor. Evident că alea sunt și firme concurente, dar și mall-urile sunt concurente între ele. Vor fi bani, pentru că toți au fost afectați de pandemie și vor primi un anumit sprijin din partea Guvernului”.

Referitor la faptul că Ryanair a declanșat acțiuni civile la CJUE împotriva ajutoarelor acordate de țări precum Germania și Franța, Bogdan Chirițoiu a explicat: „Suntem toți curioși să vedem cum vor sfârși aceste cazuri. Sunt și companii pe care criza le-a prins într-o poziție destul de bună, Ryanair, care e prezent și în România, chiar și WizzAir, care e prezent puternic în România, și într-un fel companiile astea au și ele dreptatea lor să spună, domnule, pandemie e pentru toată lumea, noi ne descurcăm și fără ajutor de stat, de ce dați atâți bani concurenților noștri? În același timp, regulilor permit guvernelor să salveze companiile care sunt în dificultate. E clar că nu e vina directă a acestor companii că a apărut compania. Nici Lufthansa, nici KLM nu aveau de unde să estimeze că va apărea această criză, n-aveau de unde să estimeze că guvernele vor interzice călătoriile. E clar că niște evenimente neprevăzute, care nu erau sub controlul companiilor, le-au afectat business-ul”.

Președintele Consiliului Concurenței a explicat că, pe fondul acțiunilor de la CJUE, chiar și Comisia Europeană este mai „temătoare” și „mai puțin generoasă cu aprobările de ajutoare”.

„Până acum, poziția legală este că aceste ajutoare sunt permise. Ce va decide Curtea Europeană de Justiție vom vedea. Ce e adevărat însă, sub presiunea acestor procese, Comisia Europeană a devenit mai restrictivă, deci și ea e mai temătoare de ce va spune Curtea Europeană de Justiție și mai puțin generoasă cu aprobările de ajutoare”, a mai spus Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

BOMBĂ în showbiz! George Burcea și Viviana Sposub au anunțat că vor fi ...

Citeşte mai multe despre:   Bogdan Chiriţoiu,   Consiliul Concurentei,   TAROM,   Blue Air