Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Consiliul Concurenței investighează promoțiile de Black Friday

Consiliul Concurenței investighează promoțiile de Black Friday

Un articol de: B1.ro - 24 Oct 2018, 20:52
Eveniment

Președintele Consiliul Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a declarat că este în derulare o investigație cu privire la promoțiile de Black Friday și prețurile practicate de marile magazine

În paralel, sunt investigați retailerii Auchan, Carrefour, Kaufland și Cora, iar un raport final va fi gata până la sfârșitul anului, a precizat acesta.

”Se va termina acest caz tot la finalul acestui an, trebuie să ascultăm și companiile, audierile sunt programate pentru decembrie. Au mai fost unii retaileri sancționați și într-o investigație precedentă. Ce suspectăm și acum este o practică similară înțelegeri între marile lanțuri de magazine și furnizori care nu permiteau libera ajustare a prețului, mai ales pe promoții, pentru că ar fi putut afecta relația furnizorului cu alte magazine. De exemplu, un furnizor nu putea să facă promoții numai într-un magazin și să păstreze prețurile scăzute numai acolo. Suspectăm înțelegeri anticoncurențiale între magazine și furnizori, nu între magazine. O să știu mai multe când primesc și eu raportul”, a declarat Chirițoiu pentru Libertatea Live.

Raportul pe principalele sectoare economice din România va fi gata pe 15 noiembrie și incidental a ajuns și la promoțiile din magazinele fizice și virtuale, inclusiv cele de Black Friday.

”Analiza noastră a fost incidentală pe această zonă, am dat peste probleme ce țin mai mult de protecția consumatorului, le-am trecut în raportul nostru. Într-adevăr sunt exagerate multe din promoții, nu reprezintă în multe cazuri reduceri de preț față de un preț obișnuit. E reducere veșnică, față de prețul practicat până în acel moment. Nu e corect, nu e etic și riscă să compromită un sector care are șanse de dezvoltare, dacă zdruncinăm încrederea consumatorilor. Sugerăm să-și creeze un cod de conduită cum să-și facă promoțiile și lucrăm și la o lege, dar asta durează.

Nu zicem că prețurile sunt mari. E exagerat doar discountul. Consumatorul român e destul de sărac și-l atragi cu prețul. Nu e corect, probabil nici legal, dar ANPC trebui să se pronunțe pe acest aspect, și nu e nici etic”, a afirmat Chirițoiu.

 
 
 
Loading...