Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment România, țara din UE cu cele mai multe accidente rutiere soldate cu victime: În 2020, rata națională a mortalității a fost mai mare decât dublul mediei europene

România, țara din UE cu cele mai multe accidente rutiere soldate cu victime: În 2020, rata națională a mortalității a fost mai mare decât dublul mediei europene

Un articol de: Vladimir Ionescu - 21 Apr 2021, 10:17
România, țara din UE cu cele mai multe accidente rutiere soldate cu victime: În 2020, rata națională a mortalității a fost mai mare decât dublul mediei europene foto simbol: Pixabay Eveniment

Pe șoselele europene, în anul 2020, au fost cu 4.000 de victime mai puțin față de anul precedent, a declarat Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, care a precizat că, din păcate, România rămâne țara din Uniunea Europeană cu cele mai multe accidente soldate cu victime – 85 de decese la un milion de locuitori, media UE fiind de 42 de decese la un milion de locuitori.

Comisia Europeană, cifre provizorii privind accidentele rutiere mortale din 2020: România rămâne țara din UE cu cele mai multe accidente rutiere soldate cu victime

 

„În 2020, pe șoselele europene au fost cu 4.000 de victime mai puțin față de anul precedent. Din păcate, România rămâne țara din Uniunea Europeană cu cele mai multe accidente soldate cu victime - 85 la un milion de locuitori. România trebuie să investească masiv și urgent în soluții pentru siguranța rutieră: infrastructură adecvată pentru fiecare tip de mobilitate, programe de educație, reformă legislativă pentru introducerea tuturor principiilor europene în domeniu. Sper ca investițiile în transporturi prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență să aibă o componentă consistentă de siguranță rutieră. România are nevoie de o strategie integrată în această privință, care să lege investițiile în infrastructură de cadrul legislativ’’, a afirmat Adina Vălean, conform comunicatului transmis Comisia Europeană - Reprezentanța în România.

Comisia Europeană a publicat, marți, cifre provizorii privind accidentele rutiere mortale din anul 2020. Estimările arată că 18.800 de persoane și-au pierdut viața în urma unui accident rutier în cursul anului trecut, o scădere anuală fără precedent de 17 % față de 2019, ceea ce înseamnă că 4.000 de vieți au fost cruțate pe drumurile din UE în 2020 comparativ cu anul precedent. Scăderea volumelor de trafic, ca urmare a pandemiei de COVID-19, a avut un impact clar, deși nu poate fi măsurat, asupra numărului de accidente rutiere mortale, explică Executivul comunitar.

Dacă din acest punct de vedere România a înregistrat cea mai ridicată rată a mortalității în 2020, cele mai sigure drumuri rămân în Suedia, care a înregistrat doar 18 decese la un milion de locuitori. Media UE a fost de 42 de victime la un milion de locuitori.

Pe o perioadă mai lungă de timp, numărul deceselor pe drumurile europene a scăzut cu 36 % între 2010 și 2020, ceea ce se situează sub obiectivul UE de 50%. Numai Grecia (54%) a depășit obiectivul, fiind urmată de Croația (44%), Spania (44%), Portugalia (43%), Italia (42%) și Slovenia (42%). În total, nouă state membre au înregistrat scăderi cu 40% sau mai mult.

„Reducerea volumelor de trafic, ca urmare a pandemiei de COVID-19, a avut un impact clar, deși nemăsurabil, asupra numărului de accidente rutiere mortale. Cu toate acestea, datele preliminare arată că în SUA, de exemplu, numărul accidentelor mortale a crescut vertiginos în 2020, în pofida reducerii volumelor de trafic. Într-adevăr, statisticile înregistrate în unele țări ale UE indică, de asemenea, o creștere a comportamentelor mai riscante, în special excesul de viteză, în perioadele de restricții de deplasare a persoanelor”, se mai arată în comunicatul transmis de Comisia Europeană - Reprezentanța în România, care a precizat totodată că „mersul cu bicicleta a cunoscut o creștere semnificativă în popularitate și numeroase orașe din întreaga lume au realocat (temporar) spațiu rutier cicliștilor și pietonilor”, într-o „evoluție încurajatoare” care „poate avea un impact pozitiv considerabil asupra calității aerului și a schimbărilor climatice și, în același timp, creează noi provocări în materie de siguranță rutieră”.

Citeşte mai multe despre:   Comisia Europeana,   Adina Valean,   accidente rutiere fatale