Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Şantajul de presă, o marcă înregistrată Antena 3: Istoria unui trust devenit “măciucă mediatică” în politică şi afaceri

Şantajul de presă, o marcă înregistrată Antena 3: Istoria unui trust devenit “măciucă mediatică” în politică şi afaceri

Un articol de: - 20 Oct 2015, 16:50
Eveniment

Din nou emoţii pentru Dan Voiculescu şi directorii din trustul său. Miercuri este programată o nouă înfăţişare în dosarul "Şantaj la Antene", dosar în care apar atât Dan Voiculescu şi fiica sa, Camelia, cât şi directorul Antena Group, Sorin Alexandrescu. Ei sunt acuzaţi că au folosit instituţiile media pentru şantaj, cu scopul obţinerii de foloase ilicite. În acelaşi dosar sunt trimise în judecată şi firmele Antena TV Group, Antena 3 şi Intact Publishing. În acest dosar a fost audiat şi directorul Antena 3, Mihai Gâdea (Detalii AICI)

Dosarul acesta este emblematic pentru întrega istorie a Antenei 3 şi a celorlalte publicaţii din Intact, instituţiile media conduse de Dan Voiculescu, condamnat deja la zece ani de închisoare în dosarul ICA, fiind în repetate rânduri folosite ca adevărate “măciuci mediatice” în disputele pentru obţinerea influenţei din politică şi afaceri. Iată în continuare câteva exemple dintr-o lungă serie de evenimente care au demonstrate ce tip de “politică editorială” se practică la Antenele lui Voiculescu:

Antena 3 şi angajaţii săi, simple instrumente folosite în campanile electorale

Decembrie 2009: Suntem în plină campanie prezidenţială, România având de ales între candidaţii Traian Băsescu şi Mircea Geoană. Antena 3, postul deţinut de Dan Voiculescu, uită de orice imparţialitate şi se implică activ pentru sprijinirea candidatului PSD. Un document intern al partidului dezvăluie că Antena 3 urma sa organizeze un televoting pe parcursul dezbaterii, care consta in transmiterea de sms-uri care să îl ajute pe Mircea Geoană. (Detalii AICI)


Iulie 2012: Perioada campaniei pentru referendumul de demitere a preşedintelui Traian Băsescu. Un document “scăpat” din şedinţele PNL devoalează cum controlau liderii politici instituţiile media deţinute de Dan Voiculescu. Relu Fenechiu, la acea vreme ministru, cerea fără echivoc: PC să dea pe cineva de la Jurnalul național și Antena 3 care să stea la Băsescu (…) Trebuie să facem, prin rotație cu PSD, în fiecare zi câte o temă pentru o pagină din Jurnalul Național.”



Eugen Nicolaescu nu se sfia nici el să-şi impună solicitările: Ar trebui transmis la A3 să includă în toate promo-urile îndemnul de a merge la vot”. Iar Codrin Ștefănescu completează: Trebuie “făcute clipuri pentru YouTube și pentru Antena 3.”





Şi pentru ca aşa zisa imparţialitate a angajaţilor Antena 3 să se prăbuşească cu totul,  documentul arată şi că analistul Radu Tudor nu era decât un propagandist al USL. (Detalii AICI)


Februarie 2015: Jurnaliştii Antena 3 sunt din nou protagoniştii unui moment penibil. Reporterul aflat la DNA a fost scos brusc din emisie după ce a început să vorbească despre dosarul de fraudă cu fonduri europene în care este implicată o firmă care aparține familiei premierului Victor Ponta. Prezentatoarea emisiunii a încercat în zadar să o facă pe colega sa să renunţe la ştirea momentului pentru a discuta despre audierea lui Ion Ariton în dosarul Gala Bute, aşa că producătorul a luat decizia de a tăia transmisia. La acea vreme, majoritatea presei a titrat: “Antena 3 nu e aici când e vorba de cumnatul premierului Ponta!” (Detalii AICI)

Şantajul de presă

Acesta sunt doar câteva din exemplele care au demonstat, cu imagini, documente şi mărturii, că postul Antena 3 şi celelalte entităţi media deţinute de Dan Voiculescu nu au fost altceva decât nişte “măciuci mediatice” folosite la ordinul sau cheremul diverşilor politicieni ai momentului.

La acestea se adaugă zeci de exemple de manipulare ieftină, la comandă, acuzaţii de şantaj, unele dintre ele concretizate în procese penale aflate pe rol şi tentative de influenţare a opiniei publice prin mijloace din ce în ce mai jenante.

Extrem de grav: procurorii au dovedit deja că însuşi şeful Fiscului acţiona la comanda conducerii Intact. Astfel, fostul şef al Fiscului, Şerban Pop, acţiona după dispoziţiile şefului Antena Group, Sorin Alexandrescu, iar oamenii din Antene aveau acces la informaţii confidenţiale de la ANAF, informaţii folosite în diverse tentative de şantaj. Cazul care a scos la iveală acest lucru şocant a fost tocmai dosarul "Şantaj la Antene", unde meircuri este programat un nou termen. (Detalii AICI)

Nu este singura dovadă concretă despre şantajul practicat de oamenii din Antene. Fostul jurnalist al Intact Stelian Negrea dezvăluia că fostul director al trustului Codruţ Sereş indica personal oamenii şi firmele care trebuiau atacate la Antena 3 pentru a cotiza la “puşculiţa” lui Voiculescu. (Detalii AICI)

În maşina de propagandă a Antenei 3 au picat firme mari, cum este cazul Vodafone, firme care erau “tăvălite” la televizor pentru a fi mai uşor convinse să aprobe bugete de publicitate pentru mogul. (Detalii AICI) De asemenea, interesul Antenelor în marile afaceri transpare prin mesajele mincinoase transmise în pline scandaluri mediatice, cum este cazul Roşia Montana. Atunci, Mihai Gâdea şi ai săi ciraci l-au desfiinţat pe Horia-Roman Patapievici care ar fi fost ditamai moşierul la Roşia Montana, el deţinând de fapt acolo, simbolic, doar un metru pătrat de teren! (Detalii AICI)

Stilul Voiculescu în afaceri

Atacurile la comandă, manipulările şi şantajul de presă cu care Antenele lui Voiculescu şi-au obişnuit publicul îşi au sursa chiar în mentalitatea cu care fostul mogul, aflat acum pe termen lung la puşcărie, obişnuia să facă afaceri. Arendarea unor terenuri aflate în litigii cu Agenţia Domeniilor Statului, jonglarea cu terenuri ale Academiei Române, schimburi suspecte de proprietăţi, aceasta reprezintă reţeta care l-a dus până la urmă pe Dan Voiculescu la puşcărie. Şi, în toate acestea, în permanenţă s-a folosit de “măciuca” Antena 3. De altfel chiar “meciurile politice” pe care Antena 3 le are de ani buni îşi au originea în diverse afaceri pe care arendaşul Voiculescu voia să pună mâna (Detalii AICI)

Rămâne de văzut ce vor decide judecătorii în cazurile de şantaj aflate pe rol şi ce alte dosare vor mai apărea în viitor legat de acest subiect. Pentru că, după com o arată şi faptele, “material cu iz penal” există din belşug.

Citeşte mai multe despre:   Dan Voiculescu,   Mihai Gadea
 
 
 
Loading...