Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Șefa CNAIR, Mariana Ioniță, despre realizarea lotului 3 al autostrăzii A1 Sibiu - Pitești: 'În luna mai a anului 2021 dăm ordin de începere a proiectării'

Șefa CNAIR, Mariana Ioniță, despre realizarea lotului 3 al autostrăzii A1 Sibiu - Pitești: 'În luna mai a anului 2021 dăm ordin de începere a proiectării'

Un articol de: Traian Avarvarei - 24 Sep 2020, 17:34
Șefa CNAIR, Mariana Ioniță, despre realizarea lotului 3 al autostrăzii A1 Sibiu - Pitești: 'În luna mai a anului 2021 dăm ordin de începere a proiectării' Eveniment

Premieră în România. Se scoate la licitație cel mai mare contract pentru o lucrare de infrastructură, cu un cost estimat la 1,1-1,2 miliarde de euro. Este vorba despre  lotul 3 al autostrăzii A1 Sibiu – Pitești. Despre acest subiect a vorbit realizatorul B1 TV Tudor Barbu cu Mariana Ioniță, director general CNAIR, joi, în cadrul emisiunii ‘Se întâmplă acum’.

 

Cea mai mare licitație de autostradă lansată vreodată în România

 

 

Cu o vechime în Ministerul Transporturilor de peste 20 de ani, Marian Ioniță, actualul șef al CNAIR, spune că sunt așteptări foarte mari în acest moment. Declarându-se chiar ea nemulțumită de lipsa infrastructurii în țara noastră, Ioniță spune că încearcă să facă ‘mai mult decât s-a făcut până acum’.

Realizarea acestui lor de autostradă ar fi o premieră pentru țara noastră. Practic, am putea traversa Carpații pe autostradă.

„Avem așteptări mari în privința realizării autostrăzii care ar urma să traverseze carpații.

Eu sunt un funcționar public. Lucrez de mai bine de 20 de ani în Ministerul Transporturilor, unde m-am ocupat de zona politicilor publice, dar nu am fost departe de cea a investițiilor. Știu nemulțumirile oamenilor pentru că sunt și nemulțumirile mele. Poate că acesta a fost motivul pentru care am acceptat să vin în această echipă. De aici încerc să fac mai mult decât s-a făcut până acum’, a spus Ioniță.

Mariana Ioniță a mai declarat pentru B1 TV că toate loturile autostrăzii trebuie contractate până în 2021, iar antreprenorii trebuie să fie la lucru pe șantiere în 2022.

„Ce facem acum nu este o glumă, ci o realitate. Trebuie neapărat să contractăm toate loturile de pe Sibiu – Pitești până la anul. Este obligatoriu! Să avem contracte semnate și antreprenori aflați pe șantieri în anul 2022 cel târziu, care să tragă tare să terminăm această autostradă”, a punctat șefa CNAIE.DECIZIE ŞOC: Declaraţia pe propria răspundere REVINE. ESTE OBLIGATORIE în toată ţara!

Viitoarea autostradă Pitești-Sibiu ar trebui să fie realizăată în minimum 57 de luni – maximum 77 de luni, potrivit proiectului

Întrebată de când poate da drumul la cronometru românul de rând, aceasta a menționat că ‘din ziua în care îi dai ordin de începere a contractului’.

„Cred că în luna mai a anului 2021 dăm ordin de începere a proiectării”, a mai precizat Mariana Ioniță în cadrul emisiunii ‘Se întâmplă acum’ realizată de Tudor Barbu.

Video will appear shortly. Please disable your ad blocker if you have one.

 

 

 

Traseul autostrăzii A1 Sibiu - Pitești, lotul 3
 

 

 

Traseul autostrăzii Sibiu - Pitești pe Secțiunea 3 se desfășoară între localitățile Cometu și Tigveni și este cuprins în urmă rekilometrării între km 44+500- km 81+900 (km 39+578.51 - km 76+996.28 conform SF 2008), având o lungime de aprox. 37.40 km.

Traseul acestei secțiuni începe în zona nodului Cornetu, la km 44+500. Nodul rutier Cornetu este un nod rutier tip trompetă simplă și face legătură cu DN 7 prin intermediul lui DJ 703M (Curtea de Argeș -Cornetu).

Traseul autostrăzii între km 45+000 și 52+500 se desfășoară în lungul văii Băiașul fiind poziționată în general pe partea stânga a acestuia.

Pentru a evita «Centrul Renașterea Loviștei », între km 46+652 și 48+475, traseul a fost reproiectat, prin introducerea unei curbe cu rază de 5000 m, curbă ce asigura o viteză de proiectare de 120 km/h, potrivit hotnews.

Între km 48+500 și 50+500 traseul străbate o zona foarte sinuoasă a văii Băiașul, traversând de mai multe ori atât Băiașul cât și DJ 703M prin intermediul unor structuri.

Autostrada ocolește prin sud localitatea Băiașul și prin vest localitatea Pripoare, traversează localitatea Surdoiu, după care se apropie de DN 7D, la sud de localitatea Poiana.

În zona km 60+921 traseul autostrăzii traversează dealul Frăsinet prin intermediul unui tunel cu o lungime de aprox. 1,70 km, evitându-se astfel zona cu alunecări active de pe partea dreapta a văii Poienii.

În continuare traseul se desfășoară la vest de localitatea Sălătrucu, îndreptându-se spre valea Topolog. în zona localității Văleni, traseul autostrăzii intră pe valea Topolog și se desfășoară în lungul acesteia la vest de localitatea Suici, pe partea stânga a lacului Suici.

În zona km 74+230 (Văleni) a fost amplasat un nod rutier tip trompetă simplă care să facă legatura între autostrada și DN 7D. În continuare traseul autostrăzii se desfășoară la vest de localitățile Cepari și Bârsești, în lungul răului Topolog, traversandu-1 de 4 ori (km 74+750, km 75+700, km 77+200, km 79+250). Secțiunea 3 este proiectată cu elemente geometrice corespunzătoare unei viteze de 100-120 km/h prin asigurarea unor raze în plan de min. 700 m.

Citeşte mai multe despre:   CNAIR,   Mariana Ionita,   autostrada Sibiu-Pitesti