Acasa Ştiri Eveniment Sudan: Diamante căzute din cer, indică existenţa unei planete dispărute a Sistemului Solar

Un articol de: - 18 Apr 2018, 13:18
Sudan: Diamante căzute din cer, indică existenţa unei planete dispărute a Sistemului Solar Eveniment

Un asteroid s-a dezintegrat parțial în 2008 în atmosfera Pământului, provocând prăbuşirea pe sol în Sudan a unor fragmente ce conţineau diamante.

Cercetătătorii au studiat asteroidul și au ajuns la concluzia că acesta provenea din embrionul unei planete dispărute a Sistemului Solar.

Asteroidul, denumit 2008 TC3 sau Almahata Sitta, după anul în care a lovit Terra, avea mărimea unui automobil și fusese reperat de astronomi cu câteva ore înainte de coliziune, permițând observarea prăbuşirii pe planeta noastră, potrivit unui studiu citat de Agerpres.

Pietrele preţioase s-au format la presiuni ridicate (peste 20 de Gigapascali), indicând faptul că acea „protoplanetă” are o mărime cuprinsă între cea a lui Marte şi cea a lui Mercur, cele mai mici planete din Sistemul Solar.

Cercetătorii Europeni au menționat că protoplaneta s-a format în primii zece milioane de ani de viaţă ai Sistemului Solar și a fost distrusă în urma coliziunilor cu alte corpuri cereşti telurice.

Astfel, descoperirea făcută de oamenii de știință întărește teoria potrivit căreia planetele Sistemului Solar s-au format din rămăşiţele câtorva zeci de protoplanete de talie mare.

Citeşte mai multe despre:   Sudan