Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Studiu Reuters: B1 TV se află în topul surselor de unde românii se informează (FOTO)

Studiu Reuters: B1 TV se află în topul surselor de unde românii se informează (FOTO)

Un articol de: - 23 Iun 2017, 11:41
Studiu Reuters: B1 TV se află în topul surselor de unde românii se informează (FOTO) Eveniment

Anul acesta, România a fost pentru prima dată inclusă în studiul Digital News Report, coordonat de Reuters Institute de la Universitatea din Oxford, care analizează consumul de media şi prezintă trendurile la nivel mondial.

Rezultatele acestui studiu pentru țara noastră au fost anunțate de reprezentanții Observatorului European de Jurnalism (EJO) și ai Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării (FJSC), Universitatea din București.

Potrivit rezultatelor studiului, postul B1 TV se află în topul surselor de informare de unde românii aleg să se informeze. Astfel, 27% dintre români urmăresc în mod constant B1 TV și își extrag de aici informațiile.

Studiul mai relevă faptul că românii aleg să se informeze preponderent de pe Internet (88%) și TV (84%), dar în ultima perioadă a crescut semnificativ interesul pentru rețelele de socializare (65%). De asemenea, mai mult de jumătate dintre respondenți folosesc calculatorul (72%) și telefoanele mobile (56%) pentru a accesa conținut jurnalistic.

Încrederea în știri, în general, este redusă (39%), dar crește pentru sursele de informare pe care cineva alege să le folosească în mod constant (46%). Încrederea mai mare în anumite surse de informare este, în parte, un efect al congruenței ideologice percepute de către public, așa cum arată harta audiențelor în funcție de orientarea politică.

Raportul din acest an remarcă faptul că redacțiile din România sunt în competiție pentru atenția cititorilor și pentru bugetele de publicitate cu Google și Facebook, cu bloggeri și cu influenceri (care, adesea, nu-și dezvăluie interesele financiare), cu site-urile de știri false și conspiraționiste.

Rezultatele studiului la nivel global

La nivel global, studiul relevă faptul că numai un sfert (24%) dintre cei care au participat la sondaj cred că reţelele sociale fac o treabă bună atunci când disting între adevăr şi ficţiune, comparativ cu 40%, pentru organizaţiile de ştiri. În ţări precum Statele Unite (20% / 38%) şi Marea Britanie (18% / 41%), oamenii au de două ori mai multă încredere în organizaţiile de ştiri. Numai în Grecia este mai mare numărul persoanelor care cred că reţelele sociale se descurcă mai bine, în principal datorită nivelului scăzut de încredere în organizaţiile de ştiri (28% / 19%).Noi DEZVĂLUIRI BOMBĂ despre CONCEDIEREA lui Mihai Petre de la Românii au talent!

De asemenea, austriecii și elvețienii sunt cei mai atașați de presa tipărită; germanii și italienii iubesc știrile TV, în timp ce latino-americanii primesc știrile mai mult prin intermediul rețelelor sociale și a aplicațiilor tip chat.

Eșantionul total de persoane pe care a fost realizat studiul la nivel global a cuprins 71 805 adulți, circa 2000 pentru fiecare țară. Cercetarea a fost efectuată la sfârșitul lunii ianuarie și începutul lunii februarie 2017. Sondajul a fost efectuat online.

Rezultatele studiului pot fi accesate integral - AICI.

Citeşte mai multe despre:   B1