Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment STUDIU: Școlile, rol nesemnificativ în răspândirea COVID-19. Închiderea lor nu ar ajuta la stoparea evoluției pandemiei

STUDIU: Școlile, rol nesemnificativ în răspândirea COVID-19. Închiderea lor nu ar ajuta la stoparea evoluției pandemiei

Un articol de: Andrei Ștefan - 23 Oct 2020, 16:53
STUDIU: Școlile, rol nesemnificativ în răspândirea COVID-19. Închiderea lor nu ar ajuta la stoparea evoluției pandemiei Eveniment

Potrivit unui studiu și a altor rapoarte citate de Financial Times, instituțiile de învățământ, dacă respectă măsurile de prevenție, au un rol nesemnificativ în răspândirea virusului COVID-19. Dealtfel, spune studiul, îmbolnăvirile în rândul copiilor se produc, cel mai probabil, în afara mediului școlar.

 

STUDIU: Școlile, rol nesemnificativ în răspândirea COVID-19

 

Astfel, datele colectate în urma rapoartelor recente din Germania și Norvegia, ar indica faptul că o măsură de reînchidere a școlilor, așa cum s-a întâmplat în primăvară, ar avea efect limitat în combaterea pandemiei de coronavirus.

În Germania, unul dintre studii este o analiză a Institutului pentru Economia Muncii (ILE) din Bonn, prin care s-a constatat că redeschiderea școlilor din această țară nu a cauzat o creștere a numărului infectărilor. Mai exact, autorii acestei analize concluzionează că redeschiderea școlilor, în condițiile unor măsuri stricte de igienă și reguli privind izolarea cazurilor suspecte, nu a dus la o creștere a infecțiilor nou confirmate, citează edupedu.ro

Un alt raport a fost realizat de grupul media RND, care a consultat datele provenind de la ministerele de Educație din 16 landuri germane, a concluzionat că nu există dovezi care să susțină teoria că școlile au devenit centre majore de răspândire a virusului.

Studiul arată că în statul Renania de Nord – Westfalia, la data de 7 octombrie erau neafectați de măsurile de carantinare 98.1% dintre elevi și 95,7% dintre elevi, în condițiile în care peste 23.000 de elevi și 2.000 de profesori erau în carantină în acea zi, din cauza existenței unor cazuri în școli.

Pe de altă parte, un alt studiu al Institutului Național pentru Sănătate Publică din Norvegia arată că între lunile iunie și octombrie, majoritatea cazurilor raportate în școli reprezintă cazuri în care elevii au fost infectați de adulți în mediul familial, mai degrabă decât de colegii de la școală.

În plus, un studiu publicat tot luna aceasta de către cercetători de la Universitatea din Edinburgh arată o rată slabă de infectare în școli și mai redusă în cazul elevilor decât în cel al personalului școlar.A început să-și renveze casa, dar după ce a dărâmat un perete a încremenit. Ce a găsit acolo, i-a șocat pe toți (FOTO)

 

Klaus Iohannis, despre situația din unitățile de învățământ din România

 

În timpul conferinței de presă de luni, președintele Klaus Iohannis a fost întrebat ce părere are despre modul în care școlile din România au fost afectate de pandemie și mai ales ce părere are despre felul în care autoritățile au gestionat comunicare în unitățile de învățământ:

„Întreaga societate a fost aruncată în haos din cauza acestei pandemii. Este o situație nemaiintâlnită și este foarte clar că s-au luat măsuri bune, dar s-au făcut și erori. Și autoritățile și eu și noi îmvățăm din mers, însă nu cred că este cazul să exagerăm că totul este haotic. Nu totul este haotic, în majoritatea școlilor lucrurile sunt planificate, dar există excepții și ele trebuie corectate”, a precizat președintele.  

Șeful statului a oferit o serie de declarații cu privire la siguranța elevilor în școli, dar și la tabletele care ar fi trebui să fie distribuite elevilor, odată cu intrarea unităților de învățământ în scenariul roșu:

Guvernul lucrează la aceste chestiuni și în fiecare zi mai apare un progres, iar lucrurile se vor rezolva. Trebuie să ne obișnuim că această pandemie ne-a luat pe nepregătite. Țin să vă reamintesc că atunci când a apărut la noi această pandemie, rezervele României în acest domeniu au fost zero. Așa le-a lăsat Guvernul PSD. De atunci, noi gestionăm pandemia în paralele gestionăm și toate domeniile în care ar fi trebuit să existe ele. În domeniul învățământului ele au început destul de devreme cu procedurile de achiziții. Ele nu au fost duse la bun sfârșit în timpul prevăzut, însă se continuă și lucrurile se vor ameliora ”, a declarat președintele României.

Citeşte mai multe despre:   coronavirus in scoli