Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Vedetele care contribuie la recrutarea unei noi generații de fumători, prin promovarea țigărilor IQOS și Glo: ''Toate cauzează boli. Nu există produse de tutun sănătoase!'' Semnează Petiția FĂRĂ RECLAME LA TUTUN (FOTO)

Vedetele care contribuie la recrutarea unei noi generații de fumători, prin promovarea țigărilor IQOS și Glo: ''Toate cauzează boli. Nu există produse de tutun sănătoase!'' Semnează Petiția FĂRĂ RECLAME LA TUTUN (FOTO)

Un articol de: B1.ro - 03 Sep 2018, 12:36
Vedetele care contribuie la recrutarea unei noi generații de fumători, prin promovarea țigărilor IQOS și Glo: ''Toate cauzează boli. Nu există produse de tutun sănătoase!'' Semnează Petiția FĂRĂ RECLAME LA TUTUN (FOTO) Eveniment

Țigările IQOS și Glo, de la Philip Morris, respectiv British American Tobaco, sunt promovate tot mai agresiv. Mai mult, vizați sunt mai ales copiii și tinerii, mesajul înșelător și nedemonstrat științific fiind că acest tip de fumat este mai puțin nociv decât cel obișnuit.

Mai nou, și artiștii, bloggerii și vloggerii au început să promoveze aceste țigări. Delia, Carla`s Dreams, Zmentă, Alina Ceușan sunt doar câteva dintre nume. Cum adolescenții îi adoră pe aceștia, sunt și mai doritori să încerce acest tip de fumat, notează georgeisme.ro. Fie că-și doresc să fie populari, ori să semene artiștilor pe care-i îndrăgesc, adolescenții sunt și mai predispuși să cumpere țigările IQOS sau Glo, ignorând efectele negative pe care le au asupra sănătății.

A GĂSIT UN CARD ÎNTR-UN BANCOMAT DIN RÂMNICU SĂRAT ȘI A ÎNCEPUT SĂ CUMPERE CU EL. A REGRETAT AMARNIC, DUPĂ CÂTEVA ORE. CE A PĂȚIT, E FĂRĂ PRECEDENT

Delia promovează pe Instagram țigările Glo

Zmenta promovează pe Instagram țigările Glo

Raed Arafat a avertizat că prin promovarea intensă a dispozitivelor care încălzesc tutunul se recrutează o nouă generație de fumători pentru următorii 20-30 de ani. 

"Cu cât lăsăm acest lucru să se propage, noi nu facem decât să îi ajutăm să recruteze o nouă generaţie de fumători pentru următorii 20-30 de ani. (...) La dispozitivele de tutun încălzit parcă facem reclamă la telefoanele mobile, ce culori au aparatele, avem culoarea roz, culoarea gri, culoarea albastră, culoarea verde, după placul tău, ce culoar vrei ca să arăţi în faţa colegilor. În şcoli, nu numai că este uşor să le foloseşti, sunt gadgeturi care îl clasează pe cel care le foloseşte, este mai cool că are un aparat din acest tip. S-a gândit promovarea la absolut toate aceste aspecte. Dacă nu oprim cât mai repede şi nu punem regulamente cât mai repede, în fiecare zi noi pierdem adolescenţi şi tineri pentru aceste firme şi care nu ştim cum o să îi recuperăm. (...) Trebuie să oprim cât mai repede promovarea şi diferenţierea pozitivă între diferite metode, adică o metodă să fie preferenţială şi lăsată să se propage până ce acumulează un număr mare de utilizatori. Trebuie să folosim aceleaşi metode de oprire şi de restricţionare ale lor, pentru că toate sunt periculoase, toate cauzează boli, niciuna dintre ele nu este sănătoasă. Nu există produse de tutun sau ţigări sănătoase la acest moment", a mai spus Raed Arafat. 

În mediul online a fost lansată și o petiție prin care autorităților li se cere să intervină ferm pentru stoparea expunerii copiilor și tinerilor la orice formă de publicitate pentru produsele din tutun. Petiția poate fi semnată AICI.

Citeşte mai multe despre:   IQOS,   Glo,   Delia Matache