Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Top idei de mic dejun rapid pe care MERITA sa le incerci

Top idei de mic dejun rapid pe care MERITA sa le incerci

Un articol de: B1.ro - 27 Mar 2020, 17:32
Top idei de mic dejun rapid pe care MERITA sa le incerci Eveniment

Masa servită dimineața are rolul de a oferi energie pentru întreaga zi. Un mic dejun ar trebui să conțina cereale integrale, alimente bogate în calciu, proteine și fructe bogate în vitamine și minerale.


"Micul dejun este extrem de important pentru ca ne susține energia din prima parte a zilei sa evitam sa avem mici gustări mai mult sau mai puțin conștiente.
Indicate sunt alimentele care conțin proteina pentru ca e mentin satietatea de care avem nevoie. Ouăle, branza, carnea rece rămase de la o masa anterioara, iaurt alaturi de legume proaspete reprezinta masa ideala. Încercați să evitați să consumați doar carbohidrati simpli (ex. cereale de mic dejun, dulciuri, covrigi, gogoși) fără o sursa de proteina, pentru ca senzația de foame va apărea destul de repede", recomanda Liana Contiu, nutritionist-dietetician clinic.

1. Omletă cu brânză de capră și ierburi aromatice

Ingrediente: 3 ouă bătute, 1 lingură (15 g) de ierburi aromatice, 1 lingură (15 g) de unt nesărat, 50 grame de brânză de capră
Mod de preparare:
- Amestecă bine toate ingredientele, în afară de unt și brânza de capră.
- Topește untul în tigaie, apoi adaugă amestecul de mai sus.
- Așteaptă până s-a format omleta, apoi pune brânza pe deasupra și împăturește omleta în două.
- Lasă amestecul pe foc încă un minut, până se topește brânza.

2. Smoothie cu avocado

Ingrediente: 1 pliculeț de ceai verde, 100 ml de apă fierbinte, ½ de avocado, 125 ml de iaurt grecesc, 10 grame de stevia, 300 ml de lapte de migdale

Mod de preparare:

- Lasă pliculețul de ceai verde la infuzat în apa fierbinte timp de trei minute.
- Curăță și taie fructul de avocado.
- Pune toate ingredientele în blender.
- Procesează-le până se amestecă bine.
- Servește smoothie-ul.

3. Clătite cu banane

 

Ingrediente: 3 banane coapte pasate, 100 grame de unt, 1 lingură de miere de albine

Mod de preparare:

- Fă aluatul de clătite cu bananele pasate.

- Prăjește clătitele în unt, una câte una, timp de aproximativ două minute.

- Servește-le cu miere de albine sau nutella.

4. Batoane cu cereale preparate în casă

Ingrediente: Ulei de gătit spray, 250 ml de unt de arahide fin, 80 ml de miere de albine, 2 căni (400 grame) de cereale pe bază de orez, ½ cană (50 grame) de ovăz, 25 grame de stafide și fructe de pădure
Mod de preparare:
- Amestecă și încălzește mierea de albine și untul de arahide până formezi o pastă fină.
- Adaugă restul ingredientelor, în afară de ulei.
- Ia o foaie de hârtie de copt și așaz-o pe o o tavă de copt. Unge-o cu ulei spray.
- Pune amestecul în tava de copt și împrăștie-l pe toată suprafața folosind ambele mâini.
- Ține tava în frigider timp de o oră.
- Scoate compoziția, taie-o în bucăți și savurează batoanele!

5. Brânză Panela la grătar cu oregano

Ingrediente: 250 grame de brânză Panela, 1 roșie mică tăiată felii, Oregano după gust
Mod de preparare:
- Acoperă brânza cu oregano și feliile de roșii și coace-o pe grătar la foc mediu.
- Coace pe fiecare parte timp de cinci minute.
- Servește preparatul.

6. Toast cu avocado

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

When you don’t really know what day it is, everyday can be #toasttuesday this toast combo from the weekend has been on repeat! So simple and pretty much includes all my fave foods bread, avocado, and PB&J! Hope everyone has a good one - I am hoping to get for a fresh air break today because the weather is looking very spring like #eatwellwithsari ⁣ ⁣ DEATS: @onedegreeorganics lentil grain bread, avocado, chia seeds, everything but the bagel seasoning + another slice with @wholefoods peanut butter and @croftersorganic strawberry jam⁣ ⁣ ⁣ ⁣ ⁣ #quarantineeats #toast #breakfast #brunch #eeeeeats #wellandgoodeats #feedfeed #beautifulcuisines #toastsforall #toast #healthfood #healthyish #peanutbutter #thekitchn #tasty #buzzfeedfood #thenewhealthy #millennial #fitfood #realfood #cleaneats #huffposttaste #healthyfoodshare #wholefoods #avocado #avocadotoast #vegan #vegangotgame

O postare distribuită de Sari Diskin (@eatwellwithsari) pe

Acest mic dejun este perfect atât pentru birou, cand te grabesti sa ieși din casa, dar si pentru weekendurile relaxante, cand iti chemi prietenii la brunch. Foloseste paine integrala si rosii cherry ca sa te bucuri de un gust aromat în orice sezon.


Ingrediente: 4 felii de paine integrala, un avocado, 100 de grame de branza feta, 100 de grame de roșii cherry, sucul de la un lime, sare și piper
Mod de preparare:
- Prajeste feliile de paine într-un toaster sau în tigaie, cate 2 minute pe fiecare parte.
- Între timp, curata avocado și paseaza-l cu o furculiță. Adaugă sare, piper și sucul de lime, după gust.
- Unge fiecare felie cu pastă de avocado.
- Adaugă branza feta faramitata și rosiile taiate felii.

7. Burrito cu ou si avocado

Daca-ti doresti un mic dejun satios, cu proteine si grasimi sanatoase, încearcă acest burrito. E gata în doar un sfert de ora, deci vei apuca sa îți savurezi și cafeaua între timp.


Ingrediente: un ou, o lingură de ulei de măsline, 50 de grame de spanac, 7 rosii cherry, taiate in jumatati, o jumătate de avocado, tăiat in felii, o foaie de tortilla
Mod de preparare:
- Într-un bol, amestecă oul cu sare și piper după gust.
- Incalzeste uleiul într-o tigaie incapatoare.
- Adaugă spanacul și rosiile si gateste-l până se înmoaie.
- Gateste oul jumari.
- Pune toate ingredientele în tortilla și impacheteaza.

8. Fulgi de ovăz cu mar

Dacă nu vrei sa pierzi timp cu gatitul de dimineața, aceasta reteta este perfectă pentru tine. Poti prepara o tava intreaga de fulgi de ovăz cu măr în weekend și sa incalzesti o bucata în fiecare zi. 


Ingrediente: 2 căni de fulgi de ovăz, un sfert de cană de zahăr brun (îl poți înlocui cu miere), o jumătate de linguriță de sare, o linguriță de praf de copt, o lingurita de scortisoara macinata, o jumătate de cană de migdale maruntite, 2 căni de lapte de migdale, un ou mare, 3 linguri de ulei de cocos , o lingură de extract de vanilie, un sfert de linguriță de extract de migdale, o cană și jumătate de mar taiat in cubulete, felii de măr pentru a orna tava.

9. Parfait de iaurt

Un alt preparat pe care-l poți pregăti din timp pentru micul dejun este parfaitul de iaurt. Trebuie sa stea o noapte la frigider, pentru ca aromele sa se intrepatrunda, dar, dacă faci o cantitate mai mare, va rezista fără probleme încă trei zile la rece.


Ingrediente: o cană de iaurt grecesc, o treime de cană de fulgi de ovăz, o linguriță de semințe de chia, 2 linguri lapte, o cană de fructe congelate
Mod de preparare:
- Amestecă iaurtul cu fulgii de ovăz, semintele de chia și laptele.
- Într-un borcan, pune jumătate de amestec de iaurt și apoi jumătate din cantitatea de fructe; adaugă restul de iaurt și de fructe.
- Pune borcanul acoperit peste noapte la frigider și dimineața vei avea un mic dejun delicios.

10. Bol de smoothie

Pentru acest smoothie nu ai nevoie de un pai, ci de o lingură. Este plin de antioxidanti si vitamine din fructe și legume. Ai nevoie doar de un blender și de 10 minute pentru a prepara acest fel de mancare delicios.


Ingrediente:
Pentru bolul de smoothie: 
un sfert de cană de kefir, o jumătate de banana coapta, o cană de spanac, un sfert de cană de mango congelat, un sfert de cană de ananas congelat
Toppinguri: felii de banană, felii de kiwi, felii de nucă de cocos, semințe de chia, miere
Mod de preparare:
- Amestecă într-un blender kefirul, banana, spanacul, mango si ananasul, exact in aceasta ordine, până obții o textura cremoasa.
- Transfera amestecul într-un bol și pune-l în congelator pana tai fructele.
- Aranjează frumos toppingurile deasupra.

Citeşte mai multe despre:   reteta