Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment ANCOM: Traficul de voce și de internet, în creștere în România în contextul restricțiilor impuse de starea de urgență, pe fondul pandemiei de COVID-19

ANCOM: Traficul de voce și de internet, în creștere în România în contextul restricțiilor impuse de starea de urgență, pe fondul pandemiei de COVID-19

Un articol de: Andrei Ștefan - 23 Apr 2020, 16:46
ANCOM: Traficul de voce și de internet, în creștere în România în contextul restricțiilor impuse de starea de urgență, pe fondul pandemiei de COVID-19 Galerie foto (2) Eveniment

Potrivit unui studiu realizat de către Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), pe fondul stării de urgență, impusă în contextul pandemiei de coronavirus, traficul de voce a înregistrat creșteri medii (de aproximativ 10% în rețelele mobile și 6% în rețelele fixe), iar traficul de internet a înregistrat valori de aproximativ 28% în retelele fixe și 4% în retelele mobile, comparativ cu sfârșitul lunii februarie 2020.

Aceste creșteri s-au înregistrat în perioada implementarii tot mai răspândite a muncii la distanță, a mutării cursurilor scolare si universitare în mediul online și a creșterii consumului de divertisment online, pe diferite platforme.

Așadar, românii care stau acasă în perioada de izolare au utilizat mai frecvent conexiunea Wi-Fi a propriei locuințe, decât abonamentele de date mobile, fapt ce s-a reflectat într-o creștere evidentă a traficului de date în rețelele fixe și  stagnare a creșterii internetului mobil.

După o creștere abruptă a traficului de internet în luna martie, acesta s-a stabilizat în prezent, la niveluri totuși ridicate, susținute (majoritar) de rețelele din fibră optică din România, potrivit lui Eduard LOVIN, vicepresedintele ANCOM.

Creșterea de 28% din rețelele fixe s-a încadrat în media înregistrată la nivel global, unde s-au semnalat creșteri de până la 30% ale traficului de internet, după prima lună a pandemiei de coronavirus.

Totodată, traficul de voce, crescut cu 10% în rețelele mobile și cu 6% în rețelele fixe, reliefează mutarea conferințelor de afaceri în online, a cursurilor, dar și a apelurilor dintre membrii familiei și prieteni, aflați în diferite colțuri ale orașului sau ale țării.

Cei mai importanți furnizori au raportat creșterile traficului în prima parte a lunii aprilie (săptămâna 6-12 aprilie 2020), comparative cu ultima săptămână a lunii februarie, când în România s-a confirmat oficial primul caz de COVID-19 (25 februarie 2020).

 

Ce activități au românii în timpul carantinei

 BOMBĂ în showbiz! George Burcea și Viviana Sposub au anunțat că vor fi ...

Măsurile drastice luate de autorități în lupta cu noul coronavirus (restricțiile de circulație, închiderea unităților publice, a unităților de învățământ și a sălilor de spectacole) au determinat schimbări majore în rândul comportamentului românilor.

Astfel, în timpul carantinei impuse de epidemia de COVID-19, populația țării și-a reorientat activitățile și hobby-urile, mai ales în domeniul online.

În topul preferințelor românilor se află cursurile online (ce au înregistrat o creștere de 300%), urmate de jocuri video și seriale online (cu 200 și respectiv 170%).

Și activități precum cititul, gătitul sau curățenia în casă au înregistrat creșteri de peste 50%.

 

Netflix şi YouTube, rugate să își limiteze serviciile

 

Platformele de streaming precum Netflix şi YouTube au fost rugate să îşi limiteze serviciile pentru a preveni colapsul infrastructurii de reţea în Europa, deoarece milioane de oameni lucrează de acasă sau urmăresc clipuri, forțați de pandemia de coronavirus, o cerere fără precent din partea Uniunii Europene.

Thierry Breton, comisar european responsabil pentru politici digitale, a declarat că platformele de streaming au „o responsabilitate comună de a asigura buna funcţionare a internetului în timpul crizei.”

Mai exact, Uniunea Europeană le-a cerut celor două companii limitarea serviciilor, mai exact să ofere doar calitate standard la conţinutul video, în loc de HD (high-definition), deoarece utilizatorii trebuie să fie responsabili în ceea ce priveşte consumul lor de date, lucru întărit și de către Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, care a declara că platforma de social media experimentează „creşteri masive” în utilizarea anumitor servicii, inclusiv dublarea apelurilor înregistrate pe WhatsApp şi Messenger.

În luarea acestei decizii s-a luat în calcul buna desfășurare a videoconferinţelor la nivel de masă sau a cursurilor online pentru elevi, reţeaua fiind construită pentru trafic intens doar în anumite momente din zi.

Citeşte mai multe despre:   ANCOM,   Netflix,   Facebook,   YouTube,   Mark Zuckerberg,   coronavirus,   COVID-19