Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Traian Băsescu, despre construcția tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov: A fost o șpagă mascată dată unei companii. Începând din 2007, întârzierea programului pe autostrăzi a fost o crimă (VIDEO)

Traian Băsescu, despre construcția tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov: A fost o șpagă mascată dată unei companii. Începând din 2007, întârzierea programului pe autostrăzi a fost o crimă (VIDEO)

Un articol de: B1.ro - 15 Mar 2019, 17:09
Foto: Facebook/ Traian Băsescu Eveniment

Fostul președinte Traian Băsescu a explicat, vineri, într-o intervenție telefonică în cadrul emisiunii ”Se întâmplă acum”, de ce România nu are autostrăzi. Totul, în contextul în care fenomenul #şîeu a cuprins toată ţara. Sute de angajaţi din România și-au oprit activitatea, vineri, timp de 15 minute, pentru a atrage atenţia că ţara nu are autostrăzi. 

Băsescu a ținut să le dea o replică celor care l-au acuzat că a spus, în anii 90, că România nu are nevoie de autostrăzi. 

”V-aș ruga să puneți pe oricine spune că Băsescu a spus că nu ne trebuie autostrăzi să dea citatul. Afirmația pe care eu am făcut-o în 1997, când România era în încetare de plăți și nu avea finanțări externe a fost și aceea după ce s-au făcut măsurători împreună cu banca Europeană de Investiții (BEI) și s-a constatat că la acea vreme nu aveam un nivel de trafic care să justifice alocarea de credite de la BEI. Asta a fost părerea experților BEI, pe care ei îi chemasem pentru că declanșasem cu ei tot programul de reabilitare a drumurilor naționale existente. În 2000, am obținut o finanțare pentru autostrada București-Cernavodă. La momentul respectiv, formularea mea a fost «nu avem trafic de autostradă»”, a spus fostul președinte. 

Senatorul PMP a ținut să precizeze și că, abia din 2007, odată cu intrarea în UE, România a avut acces la fonduri pentru construirea de autostrăzi. 

”Sunt 30 de ani, dar România a putut să finanțeze autostrăzi abia din 2007, deci sloganul că de 30 de ani nu ne face nimeni autostrăzi este fără acoperire din punctul de vedere al resurselor. Abia din 2007, când am avut bani de la Uniunea Europeană, să construim autostrăzi pe banii UE, din acel moment devine crimă întârzierea programului pe autostrăzi. 

În vremea lui Miron Mitrea s-a trecut la execuția finanțării pe care o semnasem eu și o aprobase Guvernul, pe autrostrada București-Cernavodă. De asemenea, Mitrea a contionuat programul de lărgire la două benzi pe sens a drumului național de la București la Iași. 

Din 2012, oamenii ăștia care astăzi au încercat să ia în derâdere inițiativa civică cu autostrăzile, ei sunt la guvernare din 2012 până în 2019. Guvernul Ponta s-a instalat în aprilie 2012”, a spus Băsescu. 

Întrebat ce ar trebui să înțeleagă Românii din afirmația lui Victor Ponta potrivit căreia a fost amenințat cu pușcăria dacă face autostradă peste Carpați, Băsescu a răspuns: ”La acea vreme, pentru că UE nu acceptă finanțarea din fonduri structurale a tronsonului Comarnic-Brașov pentru că autostrada Transilvania, cunoscută și sub numele de autostrada Bechtel, a fost alocată într-o înțelegere pe care UE nu o poate accepta. A fost o șpagă mascată dată unei companii. (...) Aduceți-vă aminte de motivația de care să râdă și curcile că s-a pierdut contractul original de la Ministerul Transporturilor. În aceste condiții, DNA s-a oprit, ca și cum nu putea fi luat originalul de la Bechtel sau nu putea fi luat un original de la avocatul care a negociat. 

De ce nu accepta UE să finanțeze Comarnic-Brașov? UE spune că Brașov-Comarnic este în continuarea unui contract Brașov-Borș, care a fost ilegal alocat. Și noi nu putem finanța continuarea proiectului cu bani europeni. Din acest motiv, au venit BEI și BERD, au acceptat să intre într-un consorțiu și să dfinanțeze acest tronson și nu în parteneriat public-privat care ia și pielea de pe tine. 

Domnul Șova l-a modificat iar cele două bănci au spus că se vizează doar capetele Comarnic-Brașov pentru o anumită clientelă și nu au nicio treabă să facă un contract cinstit de achiziție. Drept pentri care cele două bănci s-au retras”.

Fostul șef al statului a vorbit și despre motivele pentru care se întârzie construirea de autostrăzi în România. 

”În primul rând, pentru că nu mai avem oameni capabili să facă proiecte în unitățile de management al proiectelor. Au plecat 220.000 de ingineri din țară, iar în momentul de față avem ministerele și agențiile ticsite cu tot absolvenți din soiul de universități”, a mai spus Traian Băsescu. 

Video will appear shortly. Please disable your ad blocker if you have one.

Citeşte mai multe despre:   Traian Basescu
 
 
 
Loading...