Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Transportatorii români, nemulțumiți de Pachetul Mobilitate 1: Se legalizează Europa cu două viteze și segregarea economică în UE

Transportatorii români, nemulțumiți de Pachetul Mobilitate 1: Se legalizează Europa cu două viteze și segregarea economică în UE

Un articol de: Redacția B1.ro - 14 Ian 2020, 17:22
Eveniment

Adoptarea Pachetului Mobilitate 1, care conține mai multe măsuri restrictive, legalizează o Europă cu două viteze, iar UE se va confrunta cu reducerea competivității în context global, susține Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România, care consideră că inițiativa europeană legalizează segregarea economică în interiorul blocului comunitar.

„Prin măsurile extrem de restrictive adoptate în 11.12.2019, precum obligaţia întoarcerii camionului acasă la 8 săptămâni, introducerea unei perioade de restricţionare a cabotajului (cooling off) de 4 zile şi aplicarea forţată a Regulamentului Roma I firmelor de transport rutier, România, Bulgaria şi Lituania vor fi cele mai afectate de prevederile aprobate în Pachetul Mobilitate 1, eliminând transportatorii din aceste ţări din piaţa europeană de transport rutier şi astfel împing firmele şi şoferii să migreze în vest”, se arată în comunicat, potrivit news.ro.

UNTRR atrage atenţia că cele 3 dosare cuprinse în Pachetul Mobilitate 1 au fost realizate pe fondul protecţionismului în creştere al statelor membre din Vestul UE, reunite în cadrul Alianţei Rutiere, iar transportatorii români şi est-europeni vor fi cei mai afectaţi de măsurile propuse.

Măsurile vor conduce la o creştere semnificativă a costurilor lor de operare şi la restricţionarea transporturilor rutiere internaţionale operate de aceştia în cadrul UE, potrivit patronatului.

Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe 31 mai 2017 şi cuprinde 8 propuneri importante de modificare a legislaţiei europene în domeniul transporturilor rutiere, dintre care 3 dosare vitale pentru viitorul transportatorilor români în UE.

„În data de 11 decembrie 2019, Preşedinţia Finlandeză a Consiliului de Transport UE, Parlamentul European şi Comisia Europeană au ajuns la un acord privind Pachetul Mobilitate 1 restricţionând libera circulaţie a transportatorilor români în UE prin măsurile extrem de restrictive adoptate, precum obligaţia întoarcerii camionului acasă la 8 săptămâni, introducerea unei perioade de restricţionare a cabotajului (cooling off) de 4 zile şi aplicarea forţată a Regulamentului Roma I firmelor de transport rutier”, se arată în comunicat.

 
Loading...