Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Externe Agenția Navală a Moldovei, precizări privind cargoul Rhosus: Din ce cauză a fost reținut de autoritățile libaneze

Agenția Navală a Moldovei, precizări privind cargoul Rhosus: Din ce cauză a fost reținut de autoritățile libaneze

Un articol de: George Lupu - 05 Aug 2020, 15:14
Agenția Navală a Moldovei, precizări privind cargoul Rhosus: Din ce cauză a fost reținut de autoritățile libaneze Externe

Agenția Navală a Republicii Moldova a venit cu mai multe precizări legate de cargoul Rhosus, vasul maritim care a transportat în urmă cu şase ani cele 2,750 de tone de nitrat de amoniu în portul Beirut, capitala Libanului.

 

Cargoul Rhosus, înregistrat în Panama şi închiriat unei companii din Insulele Marshall

 

Într-un comunicat difuzat miercuri şi preluat de deschide.md, Agenția Navală spune că proprietarul navei, conform informației din Registrul de Stat Naval al Republicii Moldova este o companie înregistrată în Panama. Totodată, această navă a fost transmisă în navlosire (închiriere) conform contractului (bareboat charter) la o companie din Insulele Marshall.

Conform datelor oficiale, nava Rhosus a plecat din portul Batumi (Georgia) spre Mozambic. Pe durata călătoriei, echipajul a depistat o defecțiune tehnică imposibil de remediat la bord, astfel că la data de 21 noiembrie 2013 a intrat în portul Beirut (Liban), cu scopul reparaţiilor, urmând ca apoi să-și continue navigarea în siguranță.

Datorită faptului că armatorul navei avea probleme financiare, au apărut revendicări comerciale care a adus la reținerea navei și mărfii în portul Beirut.

 

De ce a fost reţinută nava de către libanezi

 

Agenția Navală a Moldovei menționează că nava nu a fost reținută din cauza deficiențelor tehnice, ci din cauza aplicării reținerii pentru datoriile armatorului.

Conform rapoartelor, nava Rhosus a fost inspectată ultima oară la data de 08 iulie 2013 în portul Saida, fără a fi reținută. Informațiile privind reținerea navei Rhosus în portul Beirut în noiembrie 2013 nu figurează nicăieri.BOMBĂ în showbiz! George Burcea și Viviana Sposub au anunțat că vor fi ...

Conform uzanțelor din domeniul transportului maritim comercial, autoritățile portuare pot reține nava sau marfa din cauza unor revendicări apărute. Reținerea a fost aplicată navei și mărfii, cea din urmă fiind stocată într-un depozit portuar din Beirut. Ca urmare a tuturor inconvienentelor, proprietarul navei a abandonat nava și echipajul

 

Republica Moldova declină orice răspundere privind explozia din Beirut

Agenția Navală mai precizează că marfa transportată de nava Rhosus a fost depozitată de autoritățile din Liban în depozitele portuare, și nu erau la bordul vasului.

Potrivit Agenției „la momentul actual este prematur de indicat cauza și sursa deflagrației, asupra acestui fapt trebuie să se expună, după finalizarea investigațiilor corespunzătoare, autoritățile competente din Liban, și declararea faptului că deflagrația a avut loc din cauza unei nave sub Pavilionul Republicii Moldova nu este corectă”.

Nava Rhosus a fost înregistrată în Registrul de Stat al Navelor din Republica Moldova la data de 23 februarie 2012, iar din anul 2014, nu mai naviga sub Pavilionul de Stat al Republicii Moldova, fiind radiată forțat din Registrul de Stat, din cauza expirării documentelor de înregistrare.

Încărcătura de nitrat de amoniu, sechestrată și stocată într-un depozit de pe teritoriul portului din Beirut, a provocat o deflagrație mortală, soldată cu distrugeri masive, peste 100 de morți și 4 mii de răniți.

Exploziile violente s-au resimțit la 240 de kilometri, până în Cipru, iar unii dintre locuitorii insulei mediteranene au crezut că este vorba de un cutremur.