Acasa Ştiri Externe Angola: O nouă specie de dinozaur şi o nouă teorie despre dispariţia lor

Angola: O nouă specie de dinozaur şi o nouă teorie despre dispariţia lor

Oamenii de ştiinţă susţin că au descoperit prima fosilă de dinozaur din Angola, care reprezintă o nouă specie, ce revoluţionează domeniul cercetărilor în domeniu, anunţă physorg.com.

Presa din Angola spune că este vorba de o specie din subordinul sauropodelor, cu gât lung, ierbivor, fiind considerată una dintre cele mai mari creaturi care au trăit vreodată pe Pământ. Echipa care a făcut descoperirea a spus că acel tip de fosilă nu a mai fost întâlnit până acum.

Fosila a fost găsită printre schelete de peşti şi dinţi de rechini, în ceea ce se crede a fi fundul unei mări, de acum 90 de milioane de ani. Aceasta descoperire a dus la o nouă teorie referitoare la dispariţia dinozaurilor, conform căreia dinozaurii au fost înghiţiţi de ape şi mâncaţi de rechinii preistorici.

Noua specie de dinozaur a fost denumită „Angolatitan adamastor”, unde "angolatitan" înseamnă "gigant angolez", iar "adamastor" - "gigantul mărilor", fapt se scoate în evidenţă dimensiunile impresionante ale reptile.

Matthew Bonnan, un expert în sauropode de la Universitatea de Vest din Illinois, nu a luat parte la căutări, dar după citirea raportului, i-a îndemnat pe cei care susţin că au făcut descoperirea, să îşi menţină declaraţiile şi să continue cercetările.

„Cred că au fost foarte atenţi. Descoperirea poate aduce noi teorii despre cum s-au adaptat sauropodele la diferitele medii de viaţă”, a declarat expertul, citat de sursă.

Bonnan a adăugat că este foarte încântat că descoperirea a avut loc în Angola, creând oamenilor de ştiinţă perspectiva unei evoluţii a domeniului paleontologic.

„Cu cât implicăm în ştiinţă mai mulţi oameni, din mai multe locuri, cu atât este mai bine”, a adăugat omul de ştiinţă.

Citeşte mai multe despre:   descoperire