Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Externe Presa de stat din Germania a scris că de 1 decembrie România sărbătorește anexarea unei părți a Ungariei. MAE: O abordare tendențioasă care indică o ignorare voită a realităților istorice (VIDEO)

Presa de stat din Germania a scris că de 1 decembrie România sărbătorește anexarea unei părți a Ungariei. MAE: O abordare tendențioasă care indică o ignorare voită a realităților istorice (VIDEO)

Un articol de: B1.ro - 04 Dec 2018, 09:32
Presa de stat din Germania a scris că de 1 decembrie România sărbătorește anexarea unei părți a Ungariei. MAE: O abordare tendențioasă care indică o ignorare voită a realităților istorice (VIDEO) Foto: Inquam Photos / Octav Ganea Externe

La mai mult de 48 de ore de când presa oficială germană a publicat un articol defăimător privind Ziua Naţională a României, Ministerul Afacerilor Externe a venit cu un răspuns. Într-un comunicat al oficialilor români se arată că MAE este consternat de conținutul articolului respectiv. 

Chiar de 1 decembrie, postul național german de televiziune ZDF a publicat un articol preluat de la Agenția Germană de Presă (Deutsche Presse Agentur), despre Ziua Națională a României. În text se precizat că românii sărbătoresc în această zi 100 de ani de la anexarea unei părți a Ungariei. 

”Ministerul Afacerilor Externe a luat notă cu consternare de articolul de presă publicat de Agenția Germană de Presă și preluat de postul public de televiziune german ZDF cu privire la aniversarea Centenarului Marii Unirii, care nu reflectă adevărul istoric, respectiv manifestarea de voință a Transilvaniei de unire cu România. Dincolo de abordarea tendențioasă care reiese din titlul articolului, elementele prezentate indică o lipsă de cunoaștere a istoriei și o ignorare voită a realităților istorice. La 1 decembrie 1918, 100.000 de persoane au hotărât Unirea cu România, cu participarea tuturor partidelor, tuturor confesiunilor religioase și a tuturor stărilor sociale”, scriu oficialii MAE în comunicatul dat după apariţia articolului denigrator la adresa României.

În comunicatul celor de la Ministerul de Externe se mai arată Ambasada României la Berlin a cerut deja clarificări publicaţiilor şi postului de televiziune care au difuzat articolul.

”Erorile grave pe care le conține știrea de presă menționată, din necunoaștere sau rea intenție, aduc atingere adevărului istoric și prevederilor Tratatelor de pace de la Versailles și Trianon, iar orice încercare de prezentare trunchiată sau denigrare a semnificației acestui moment este un act care contravine principiilor fundamentale ale misiunii mass-mediei de informare corectă și obiectivă a publicului. În acest sens, Ministerul Afacerilor Externe, prin intermediul Ambasadei României la Berlin, a făcut demersuri pe lângă redacția Agenției Germane de Presă, respectiv a postului public de televiziune german ZDF în vederea oferirii clarificărilor necesare și solicitării rectificării celor prezentate”, a mai tranamis MAE. 

Anterior, o reacție a venit și din partea Ambasadei României la Berlin care, printr-o scrisoare adresată DPA solicită ca articolul să fie corectat și își exprimă ”consternarea față de stilul tendențios din informare”. 

”Cu consternare am luat la cunoștință despre informarea Dvs. legată de Ziua Națională a României din data de 1 Decembrie 2018, preluată de ZDF.

Formularea tendențioasă, deja din menționarea cuvântului „anexare” în titlul articolului, este regretabilă și indică o cunoaștere cel puțin deficitară a istoriei. (...)

Dacă actul din 1 decembrie 1918, bazat pe principiul autodeterminării și al votului democratic al majorității, recunoscut prin tratatele de pace de la Versailles (1919) și Trianon (1920) este echivalent cu Anschluss-ul Austriei de Hitler din 1938, atunci înseamnă că eu, ambasadorul României, țară membru în UE și NATO, în 2018 și Dvs., director general al DPA în Germania, țară-membru în UE și NATO, în 2018, trăim în lumi și momente istorice complet diferite.BOMBĂ în showbiz! George Burcea și Viviana Iosub au anunțat că vor fi ...

Dacă acest lucru înseamnă pentru Dvs. anexare, atunci întreaga arhitectură geopolitică, de după Primul Război Mondial, reprezintă doar o serie de anexări.

Cer în mod ferm repararea acestei grave erori de interpretare a istoriei”, i-a transmis ambasadorul României în Germania, Emil Hurezeanu, redactorului-șef al DPA, Sven Gösmann, potrivit HotNews.ro. 

Televiziunea ZDF a postat materialul controversat chiar pe site-ul oficial, sub titlul România a "celebrat a 100-a aniversare a anexării fostei provincii a Ungariei, Transilvania".  

„România sărbătorește a 100-a aniversare a anexării fostei provincii a Ungariei, Transilvania. Cu acest câștig teritorial de la prăbușirea Austro-Ungariei după primul război mondial, România și-a mărit teritoriul cu aproximativ o treime", au scris jurnaliștii de la televiziunea publică germană.

De asemenea, în ştire se vorbeşte despre românii din Transilvania.

"În Transilvania, românii erau majoritatea. Reprezentanţii a aproximativ 800.000 de germani care locuiau acolo au votat, de asemenea, pentru unirea cu România. Majoritatea germanilor români au emigrat de atunci. Astăzi, Transilvania este în centrul României. Dar nu a fost întotdeauna aşa", se mai arată în postarea de pe site-ul ZDF.

Postul care a jignit România chiar de Centenar este echivalentul TVR 2 de la noi. În plus, ZDF spune că materialul a fost preluat de la Deutsche Presse-Agentur, o agenţie de ştiri ce are în acţionariat peste 190 ziare, reviste, companii de presă, companii de televiziune publice și private, cu sedii în 100 de țări. 

Video will appear shortly. Please disable your ad blocker if you have one.

Citeşte mai multe despre:   Germania,   ZDF,   DPA,   Ungaria