Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Externe Boeing a depistat o nouă problemă la tot-mai controversatul Boeing 737 MAX. Revenirea în serviciu, amânată din nou. Despre ce este vorba

Boeing a depistat o nouă problemă la tot-mai controversatul Boeing 737 MAX. Revenirea în serviciu, amânată din nou. Despre ce este vorba

Un articol de: Redacția B1.ro - 08 Feb 2020, 20:45
Boeing a depistat o nouă problemă la tot-mai controversatul Boeing 737 MAX. Revenirea în serviciu, amânată din nou. Despre ce este vorba Sursă foto: Facebook / Boeing Galerie foto (3) Externe

O nouă problemă a fost găsită la Boeing 737 MAX, de data aceasta la software-ul utilizat la bord, dar care compania susţine că nu va întârzia revenirea modelului în serviciu, anunţă CNN.

Recent-descoperita problema se referă la un indicator luminos care stă activat mai mult decât ar trebui şi care este asociat stabilizatorului orizontal, o componentă utilizată pentru ridicarea sau coborârea avionului.

Problema a fost descoperită în timpul unui zbor menit să testeze noul software încorporat în avion - un software modificat tot din cauza unor probleme anterioare.

"Incorporam o modificare în software-ul lui 737 MAX înainte ca flota să se întoarcă în serviciu pentru a ne asigura că acest indicator luminos se aprinde aşa cum fusese proiectat", a precizat compania.

Aceasta este doar ultima dintre tot-mai numeroasele probleme legate de acest model de avion. La mijlocul lunii ianuarie Bloomberg a publicat o serie de documente care arătau o serie de discuţii ale angajaţilor companiei care luau în derâdere solicitarea companii Lion Air de a-i fi antrenaţi piloţii să piloteze Boeing 737 MAX. De asemenea, îi numeau "prosti" şi "idioți" pe angajaţii companiei aeriene Lion Air.

Alte probleme tehnice detectate în trecut la avion se număra o problemă de proiectare la sistemul de control al avionului şi o altă problemă mecanică la un sistem care ar fi trebuit să facă aparatul mai uşor de pilotat.

Din martie 2019 toate aeronavele "Boeing 737 MAX", din toată lumea, sunt ţinute la sol până la clarificarea cauzelor care au dus la prăbuşirea aparatelor companiei "Lion Air" şi "Ethiopian Airlines", până la rezolvarea problemelor sale tehnice și până când sunt primite toate aprobările. 

Ulterior dezvăluirii acestei noi-probleme cu indicatorul luminos, Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA) americană a precizat că până la mijlocul acestui an Boeing 737 MAX nu va primi aprobări să reintre în serviciul activ.

În urmă cu o lună de zile, agenţia de rating Fitch a scăzut rating-ul companiei Boeing de la A-, la A. Iar până acum, Boeing a pierdut comenzi de 183 de avioane mode Boeing 737 MAX.A început să-și renveze casa, dar după ce a dărâmat un perete a încremenit. Ce a găsit acolo, i-a șocat pe toți (FOTO)

Foto: Localizarea stabilizatorului orizontal (sursă foto: infoaviatie.ro)

Anul trecut, în ciuda prăbuşirii (şi a scandalului care a urmat) din 2018, tot "Lion Air" a cerut în regim de "urgenţă" aproape 200 de avioane Boeing 737 MAX. Asta după ce, iniţial, susţinuse că îşi va anula comanda de 187 de avioane în valoare de 21 de miliarde de dolari. Potrivit companiei indoneziene, comandă este menită să-i susţină strategia de dezvoltare, bineînţeles, odată ce modelul 737 MAX va  fi primi toate aprobările necesare din partea organsimelor de reglementare.

Iar pe 10 martie 2019, un alt avion Boeing 737, dar al companiei Ethiopian Airlines, s-a prăbuşit în timp ce efectua o cursă de la Addis Ababa (Etiopia) către Nairobi (Kenya). La două zile după acest al doilea accident, companiile aeriene şi-au oprit la sol aparatele model Boeing 737 MAX. 

Accidentele, precum şi modul în care Boeing a răspuns, au dus la cele mai mari scăderi de venituri din istoria companiei, precum şi la pierderea funcţiei de preşedinte al comitetului de acţionariat a lui Dennis Muilenburg (directorului general executiv al companiei). Ulterior Dennis Muilenburg şi-a pierdut şi funcţia de directorul general executiv al companiei, dar a primit în schimb 80 de milioane de dolari drept compensaţie financiară.Potenţialul impact negativ pe termen mediu şi lung, asupra veniturilor companiei, ar putea fi chiar mai mare.

Sursă foto: Facebook / Boeing

Citeşte mai multe despre:   Boeing