Acasa Ştiri Externe O mină de aur din Africa de Sud ar putea conţine forme de viaţă ce au stat izolate timp de miliarde de ani

Un articol de: Redacția B1.ro - 15 Dec 2019, 00:00
Sursă: Tullis Onstott & Princeton University Externe

Cercetătorii Universităţii Princeton au descoperit într-o mină de aur din Africa de Sud apa care a stat izolate timp de două miliarde de ani şi care ar putea conţine şi forme primitive de viaţă, arată Inside Science.

Mai exact, apa ar fi rămas blocat în roci, şi ar avea un grad de salinitate de patru ori peste cel normal, precum şi o temperatură de 53 de grade Celsius.

"Există posbilitatea că (rocile cu apă) să fi rămas izolate pentru o perioadă lungă de timp. Aşa că ar fi o oportunitate unică pentru a vedea, efectiv, cum evoluează viaţa într-o bulă", a declarat unul dintre cei implicaţi în proiect.

În plus, în momentul în care au studiat cu microscopul rocile, au observat forme ce seamănă cu bacteriile sau microbi.

"Este posibil ca formele să fi fost minerale", a adăugat cercetătorul, care a mai indicat şi că se va încerca extragerea de mostre ADN pentru a determina cu certitudine dacă e vorba de viaţă ce a stat izolată timp de miliarde de ani sau dacă sunt bacterii ce au contaminat mostrele odată ce au ajuns în laborator.

Potrivit cercetătorilor, datorită condiţiilor unice ale rocilor, ele s-ar asemăna mult cu depozitele de apă de pe planeta Marte. Iar apa, deşi la o tempertura de 53 de grade, ar conţine acizi organici necesari apariţiei vieţii.