Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Externe Care sunt trăsăturile psihologice ale arabilor care favorizează, în anumite condiţii, terorismul suicidal

Care sunt trăsăturile psihologice ale arabilor care favorizează, în anumite condiţii, terorismul suicidal

Un articol de: - 12 Aug 2016, 15:24
Care sunt trăsăturile psihologice ale arabilor care favorizează, în anumite condiţii, terorismul suicidal Foto: mirror.co.uk Externe

Autorul „Psihologiei poporului român”, Daniel David, a identificat două trăsături care, în anumite condiţii, pot da naştere unor acte extremiste în ceea ce privește arabii, potrivit adevarul.ro.

Cel mai grav este faptul că cei care comit atacuri teroriste nu au simțul autoconservării şi acceptă fără ezitare faptul că vor muri în atentat.

 „Nu aş spune că este o trăsătură specifică. Şi noi, ca europeni, am avut oameni dispuşi să se sacrifice, gândiţi-vă la cavalerii tempieri, care luptau până la moarte; dincolo de Orient, gândiţi-vă la japonezi, care au avut piloţii kamikaze, practic există tendinţa asta în diverse popoare indiferent de rasă sau de cultură. Important este cât de accentuată este această tendinţă şi asta depinde de condiţiile socio-economice şi culturale în care se află respecitvul popor”, a declarat Daniel David, prorectorul Universităţii Babeş-Bolyai.

„În accepţiunea unor experţi în domeniu, terorismul suicidal este un fenomen modern – fapt adevărat în cazul atentatorilor sinucigaşi cu bombe, însă terorismul suicidal în sine are o lungă tradiţie. Actele de violenţă săvârşite de grupări precum Asasinii şi Zeloţii, lăsau foarte rar sau deloc posibilităţi de scăpare teroristului”, scrie cercetătorul David Wright-Neville, fost director al Centrului Global pentru Cercetarea Terorismului, din cadrul Universităţii Monash din Australia, în volumul „Dicţionar de terorism”.

Zeloţii sunt o sectă din interiorul poporului evreu care a acţionat în Palestina primului secol al erei noastre şi care au fost consideraţi de unii istorici drept primii terorişti. Aceștia tăiau gâtul soldaţilor romani în piaţa din Nazareth și rămâneau ca stanele de piatră şi aşteptau represalii pentru acţiunile lor.

Atitudinea aceasta se găsește de-a lungul întregii istorii a sinucigaşilor voluntarilor.

Într-o structură colectivistă, individul este subordat grupului şi acolo, uneori, viaţa lui este mai puţin importantă dacă se pune problema supravieţurii grupului.

Colectivismul este una dintre caracteristicile popoarelor arabe, spre deosebire de autonomismul care domină statele occidentale.

„Există o diferenţă mare între societăţile autonome şi cele colectiviste. În spaţiul vestic domină spiritul individului autonom, în care individul este foarte important, el în sine este o valoare , el în sine este o lume, viaţa este a lui trebuie să şi-o protejeze, să şi-o promoveze. Într-o structură colectivistă, individul este subordat grupului şi acolo, uneori, viaţa lui este mai puţin importantă dacă se pune problema supravieţurii grupului. Într-o astfel de societate este mult mai uşor să accepte indivizii sacrificiul personal pentru supravieţuirea colectivului şi a grupului”, explică David.DECIZIE ŞOC: Declaraţia pe propria răspundere REVINE. ESTE OBLIGATORIE în toată ţara!

 „În ţările europene nordice hetercomparaţia este foarte scăzută, ei nu se compară cu americanii sau cu alţii, ei se raportează la ei însişi. În zona Orientului Mijlociu nivelul de heterocomparaţie este foarte ridicat. Ei se compară foarte mult cu aţii, de obicei, cu cei mai buni.

Ei se proiectează şi religios, şi ca ambiţie culturală ca fiind superiori şi foarte importanţi, ori lumea le arată mereu că nu sunt acolo unde cred ei că sunt şi atunci apare sentimentul de frustrare, ei cred că li se face o nedreptate”, amai explicat David.

După ce a analizat înregistrările difuzate de cei doi terorişti care au comis atentatele din iulie 2005 din Londra, cercetătorul David Wright-Neville consideră că: „teroriştii aveau o viziune divizată asupra lumii, considerând că musulmanii (noi), erau asupriţi de non-musulmani (voi), şi prin urmare aceştia trebie eliberaţi”. Psihologul susţine că totuşi o astfel de tendinţă, de a se compara cu alţii şi de a crede că sunt dezavantajaţi, nu este specifică ţărilor arabe ci „există la homo sapiens în toate culturile , dar anumite condiţii pot s-o accentueze şi să se ajungă la manifestări extreme”.

 „Toate elementele legate de sacrificiul personal din Islam au fost interpretate de anumiţi imami în sensul în care reglia ar susţine aceste gesturi. Eu cred că nu are nicio legătură Islamul cu terorismul. Nu cred că faptul că sunt musulmani determină aceste atentate, tendinţele şi stilul acesta de a te opune inamicului există în toate ţările, dar la ei contextul socio-cultural şi economic poate accentua aceste lucruri”, Daniel David, prorectorul Universităţii Babeş-Bolyai

În ceea ce privește terorişii născuţi şi crescuţi în Europa, David crede că aceştia nu s-au integrat, ci trăiesc într-o cultură orientală reprodusă în Vest. „Arabii care au venit în România sunt mult mai bine integraţi întrucât cultura noastră are elemente comune cu cultura lor: şi noi şi eu suntem colectivişti, şi noi şi ei apreciem concetrarea puterii (preferăm liderii puternici-nr), şi noi şi ei mergem nu pe recompense, ci pe contolul comportamentului prin pedepse. În România nu şi-au făcut cartiere ale lor, ci s-au diseminat în comunitate. Cultura din vest este incompatibilă cu cultura lor, atunci ei au reprodus ţara sau cultura lor în occident. Copiii lor au crescut într-o subucultură”.

David consideră că pentru a-i integra pe musulmani, Europa „trebuie să le dea egalitate de şanse, nu să-i ajute, adică acces la şcoală, acces pe piaţa muncii, respectare la nivelul statului a aspectelor culturale specifice pe care le au, dar asta nu înseamnă să ascuzi bradul de Crăciun ca să nu se supere musulmanii, asta e o prostie”.