Acasa Ştiri Externe Cercetătorii canadieni au descoperit o nouă formă de viață: ''Nu știm nimic care să semene cu ea'' (FOTO)

Un articol de: B1.ro - 23 Noi 2018, 16:35
Cercetătorii canadieni au descoperit o nouă formă de viață: ''Nu știm nimic care să semene cu ea'' (FOTO) Foto: protists.biology.dal.ca Externe

Cercetătorii canadieni au descoperit o nouă formă de viață: un organism ce nu poate fi încadrat nici în regnul animal, nici în cel vegetal și în nicio altă categorie folosită pentru clasificarea organismelor, informează CBC.

Două astfel de microorganisme, numite hemimastigoți, au fost descoperite în pământul colectat de către o studentă de la Universitatea Dalhousie, care făcea o drumeție în Noua Scoție.

Studenta Yana Eglit a observat în pământ, la microscop, niște particule cu numeroși flageli, care se mișcau faotic, nu coordonat, așa cum se întâmplă în cazul microbilor cu flageli.

Foto: Yana Eglit/Nature

”Este ca și când aceste organisme nu au aflat că au flageli”, a spus tânăra.

”Reprezintă o ramură majoră, despre care nu știam că există. Nu știm nimic care să semene cu ele”, a declarat și profesorul de biologie Alastair Simpson.

În ultimii 100 de ani, au fost descrise aproximativ 100 de specii de hemimastigoți, dar nimeni nu a reușit să facă o analiză genetică asupra lor. Profesorul susține că un numitor comun al acestora ar putea data încă din urmă cu 1 miliard de ani, cu 500 de milioane de ani înainte de apariția primelor animale.

ULTIMA ORĂ! Se REIAU ALEGERILE pentru funcţia de PRIMAR!

Citeşte mai multe despre:   Canada