Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Externe Doi ingineri de top ai grupului Volkswagen, în centrul investigației privind emisiile de noxe

Doi ingineri de top ai grupului Volkswagen, în centrul investigației privind emisiile de noxe

Un articol de: -
Foto: automarket.ro Externe
Investigaţia Volkswagen în scandalul emisiilor s-a mutat în jurul a doi ingineri de top ai companiei, care au constatat că nu pot concepe motoare diesel în conformitate cu reglementările de mediu din Statele Unite, informează Ziarul Financiar.

Inginerul şef al Audi, Ulrich Hackenberg, şi proiectantul motoarelor Porsche, Wolfgang Hatz, sunt vizați de investigația legată de scandalul provocat de instalarea unui software care reduce emisiile poluante în timpul testelor, activitatea lor fiind suspendată.

Cei doi ingineri au fost numiți directori pentru cercetare şi dezvoltare în grupul german, după ce Martin Winterkorn a devenit director general, în ianuarie 2007, demis și el din funcție după izbucnirea scandalului.

Potrivit unor surse apropiate situației, aceștia s-ar afla în centrul anchetei, ei fiind cei cu care Winterkorn a colaborat îndeaproape. Și Heinz-Jakob Neusser, directorul pentru dezvoltare la brandul Volkswagen, suspendat și el din funcție, se află printre cei vizați de anchetă.

Volkswagen va veni, în zilele următoare, cu un plan privind soluționarea problemelor vehiculelor diesel afectate de scandalul motoarelor care păcăleau testele de emisii, după ce statele europene au intensificat verficările mașinilor VW, Audi, Skoda și Seat.

Autoritățile germane au cerut Volkswagen să explice, până pe 7 octombrie, modul în care o intenționează să respecte standandardele de mediu pentru motoarele disel pe care le produce, potrivit Automotive News Europe.

Cel mai mare producător auto din lume a recunoscut că a creat un software special pentru maşinile diesel, care oprea sistemele de control ale emisiilor în timpul circulaţiei normale şi le activa doar în timpul testelor. Astfel, cantitatea de noxe înregistrată era de 40 de ori mai mică decât cea reală.

Într-un comunicat de presă, Volkswagen a mai adăugat că aproximativ 11 milioane de maşini din toată lumea au avut instalate dispozitivul care ascunde emisiile de carbon. Pentru a rezolva problema, nemţii au stabilit un buget de 6,5 milioane de euro.
 
 
 
Loading...