Acasa Ştiri Externe "Găsirea unui al doilea Pământ a devenit doar o problemă de timp": NASA anunță descoperirea a şapte exoplanete de mărimea Terrei într-un singur sistem solar la 40 de ani lumină de Soare

Un articol de: - 22 Feb 2017, 20:20
"Găsirea unui al doilea Pământ a devenit doar o problemă de timp": NASA anunță descoperirea a şapte exoplanete de mărimea Terrei într-un singur sistem solar la 40 de ani lumină de Soare Externe

NASA a descoperit şapte exoplanete de mărimea Terrei într-un singur sistem solar, denumit Trappist-1, aflat la o distanţă de 40 de ani-lumină faţă de Soare.

Anunţul a fost făcut de cercetătorii de la NASA prin intermediul unei conferinţe de presă care are loc la ora României 20.

Descoperirea a fost făcută de astronomii americani cu ajutorul telescopului spaţial Spitzer şi al mai multor telescoape terestre. Descoperirea reprezintă un nou record în domeniul cercetării spaţiale, deoarece este pentru prima dată când a fost identificat un sistem solar în care toate cele şapte planete ale sale au dimensiuni similare cu Terra.

Cercetătorii de la NASA au precizat că toate cele şapte exoplanete au potenţialul de a conţine apă în stare lichidă. Trei dintre ele se află în zona locuibilă din jurul stelei lor, în care viaţa este posibilă

”Această descoperire este un pas spre găsirea unor planete cu condiții propice vieții. Suntem cu un pas înainte spre a găsi răspunsul la întrebarea: suntem singuri în Univers? Găsirea unui al doilea Pămant a devenit doar o problemă de timp”, a afirmat unul dintre cercetători.

Cele şapte exoplanete care alcătuiesc acest sistem stelar orbitează în jurul stelei Trappist-1, o stea rece cu densitate scăzută, aflată la o distanţă de 40 de ani-lumină faţă de Terra.

Citeşte mai multe despre:   NASA,   terra,   Pamant,   spatiu