Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Externe Google, amendată cu 220 de milioane de euro în Franţa pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţa de publicitate online

Google, amendată cu 220 de milioane de euro în Franţa pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţa de publicitate online

Un articol de: George Lupu - 07 Iun 2021, 13:41
Google, amendată cu 220 de milioane de euro în Franţa pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţa de publicitate online foto: Pixabay Externe

Google a fost de acord să facă modificări la unele dintre serviciile sale de publicitate online utilizate pe scară largă, după ce autoritatea antitrust din Franța a amendat compania cu sediul în Mountain View, California, cu 220 de milioane de euro (267,48 milioane de dolari). Măsura a fost luată după ce o anchetă a constatat că Google a abuzat de puterea sa dominantă pe piață în ceea ce privește accesul la publicitea online, unde unele dintre instrumentele sale au devenit aproape esențiale pentru editorii mari, scrie Reuters.

Decizia este o încercare de a reechilibra lupta de putere asupra anunțurilor online în favoarea editorilor, care a dominat afacerea în era pre-Internet, dar a pierdut teren considerabil odată cu creșterea Google și Facebook.

Organul de supraveghere a declarat că decizia deschide calea editorilor care s-au simțit dezavantajați să solicite daune de la Google. Mulți editori la nivel global și-au exprimat nemulțumirea față de practicile publicitare folosite de giganții tehnologici.

"Decizia de a sancționa Google are o importanță deosebită, deoarece este prima decizie din lume care se concentrează pe procesele complexe de licitație algoritmică pe care se bazează afacerea publicitară online", a declarat șeful antitrust al Franței, Isabelle de Silva.

De Silva a spus că amenda a fost redusă din cauza soluționării, dar ea nu a dat detalii.

Ancheta autorității franceze de concurență s-a concentrat pe instrumentele pe care Google le oferă editorilor online pentru a vinde și gestiona reclame online.

Acordul cu Google arată că firma este gata să facă schimbări operaționale la unele dintre cele mai populare instrumente de afaceri publicitare, al căror succes se bazează pe numărul de date pe care le-a acumulat de-a lungul anilor.

Citeşte mai multe despre:   Google