Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Externe Google, în vizorul Comisiei Europene pentru practicile din domeniul publicității

Google, în vizorul Comisiei Europene pentru practicile din domeniul publicității

Un articol de: George Lupu - 21 Ian 2021, 10:21
Google, în vizorul Comisiei Europene pentru practicile din domeniul publicității Sursă foto: Hepta.ro Externe

Practicile Google în domeniul publicităţii au intrat în vizorul Comisiei Europene. Autoritatea europeană de reglementare în domeniul concurenţei încearcă să obţină informaţii de la companiile de publicitate cu privire la practicile Google, scrie Reuters.

 

Google investigată de Comisia Europeană pentru practicile publicitare

 

Atât Google, cât și Facebook sunt vizate în prezent de un proces în SUA pentru acordul pe care l-au încheiat în 2018 care oferă companiilor de publicitate care sunt clienţii ai Facebook opţiunea de a plasa mesaje publicitate pe reţeaua partenerilor Google.

Cei doi giganți tehnologici controlează împreună peste jumătate din cheltuielile mondiale cu publicitate pe Internet, iar în România peste 70% din piața online.

Google ese vizat de două investigaţii ale UE cu privire la comportamentul din domeniul colectării de date şi al publicităţii. „Comisia investighează modul în care Google colectează şi utilizează date. Investigaţia acoperă toate serviciile Google, inclusiv publicitatea digitală şi lanţul ad tech”, a precizat Executivul comunitar. De asemenea, UE vrea să ştie dacă firmele de publicitate au primit reduceri de preţuri dacă au utilizat intermediarii Google care permit firmelor de publicitate sau agenţiilor de media să cumpere spaţiu pentru publicitate de la mai multe surse.

În replică, Google susţine că discută cu Comisia şi alte părţi despre modificarea politicilor sale de publicitate şi va continua să facă acest lucru. Potrivit Google „ad tech ajută site-urile de Internet şi aplicaţiile să facă bani şi de asemenea ajută partenerii din domeniul publicităţii să ajungă la consumatori şi să îşi crească afacerile”.

 

Facebook acuzată de încălcarea normelor concurențiale

 Gheorghe Moroșan, ucigaşul de la Oneşti, mărturie oribilă în faţa anchetatorilor. I-a şocat chiar şi pe cei mai experimentaţi criminalişti!

Facebook, a doua mare companie din domeniul tehnologiei, se confruntă cu noi acţiuni în justiţie.

Departamentul american al Justiţiei , alături de coaliţia de 46 de state americane, Washington D.C. şi Guam au intentat proces companiei pentru încălcarea normelor concurenţei, acuzând gigantul tehnologic că şi-a folosit puterea semnificativă pe piaţă pentru a-şi elimina rivalii.

„Pentru aproape un deceniu, Facebook şi-a folosit poziţia dominantă şi monopolul de putere a-şi distruge rivalii mai mici, a elimina concurenţa, toate pe socoteala utilizatorilor zilnici", a precizat Letitia James, procuror general în New York, scrie Reuters.

Citeşte mai multe despre:   Google,   Facebook