Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Externe Gunoaie găsite în rezervoarele de combustibil ale mai multor avioane Boeing 737 MAX. Reacţia companiei 

Gunoaie găsite în rezervoarele de combustibil ale mai multor avioane Boeing 737 MAX. Reacţia companiei 

Un articol de: Tudor Ionescu - 19 Feb 2020, 18:10
Sursă foto: hepta.ro Externe

Noi semne de întrebare au apărut după ce au fost găsite gunoaie în rezervoarele de combustibil ale mai multor avioane Boeing 737 MAX încă nelivrate clienţilor, precizează BBC.

Potrivit companiei, aşa-numitele "Rămăşiţe ale unor Obiecte Străine" au fost găsite în rezervoarele de combustibil, care stau sub aripă, ale unor avioane Boeing 737 MAX care încă nu fuseseră livrate. Terminologia de "Rămăşiţe ale unor Obiecte Străine" incluzând orice fel de substanţă sau materiale care nu au fost utilizate în producţia avionului.

Boeing a caracterizat descoperirea drept "complet inacceptbilă".

"În timp ce erau efectuate operaţiuni de întreţinere am descoperit rămăşiţe ale unor obiecte străine în avioane nelivrate 737 MAX aflate, în momentul de faţă, în depozit. Descoperirea a condus la o anchetă internă rebosuta şi la luarea de măsuri imediate de corectare în sistemul nostru de producţie", a precizat purtătorul de cuvânt al Boeing, pentru BBC.

După cum era de aşteptat, incidentul a intrat în vizorul Administraţiei Federale a Aviaţiei Americane (FAA), care oricum supraveghea compania Boeing pentru alte probleme raportate anterior. 

"Agenţia (FAA - n.r.) și-a crescut gradul de supraveghere în baza rapoartelor iniţiale şi va lua măsuri în baza concluziilor lor", a precizat Administraţia Federală a Aviaţiei Americane (FAA).

Foto: Avion Boeing aflat în construcție (sursă foto: Facebook / Boeing)

Aceasta este, însă, doar ultima dintre tot-mai numeroasele probleme legate de acest model de avion. Printre problemele descoperite anterior se mai numără:

  • un indicator luminos stă activat mai mult decât ar trebui şi care este asociat stabilizatorului orizontal (o componentă utilizată pentru ridicarea sau coborârea avionului);
  • o problemă de proiectare la sistemul de control al avionului;
  • o altă problemă mecanică la un sistem care ar fi trebuit să facă aparatul mai uşor de pilotat.

Nu în ultimul rând, au fost descoperite şi informaţii ce indica probleme de atitudine ale companiei Boeing. La mijlocul lunii ianuarie, Bloomberg a publicat o serie de documente care arătau o serie de discuţii ale angajaţilor companiei care luau în derâdere solicitarea companii Lion Air de a-i fi antrenaţi piloţii să piloteze Boeing 737 MAX. De asemenea, îi numeau "prosti" şi "idioți" pe angajaţii companiei aeriene Lion Air.

Pe data de 29 octombrie 2018, un avion al companiei Lion Air s-a prăbuşit în Marea Java cu 189 de pasageri la bord, la scurt timp de la decolare. Iar pe 10 martie 2019, un alt avion Boeing 737, dar al companiei Ethiopian Airlines, s-a prăbuşit în timp ce efectua o cursă de la Addis Ababa (Etiopia) către Nairobi (Kenya). La două zile după acest al doilea accident, companiile aeriene şi-au oprit la sol aparatele model Boeing 737 MAX. 

În ciuda acestor numeroase probleme, până la data de 31 ianuarie 2019, Boeing primise comenzi pentru numai puţin de 5.011 avioane model Boeing 737 MAX, de la 79 de clienţi. Tot anul trecut, în ciuda prăbuşirii (şi a scandalului care a urmat) din 2018, tot "Lion Air" a cerut în regim de "urgenţă" aproape 200 de avioane Boeing 737 MAX. Asta după ce, iniţial, susţinuse că îşi va anula comanda de 187 de avioane în valoare de 21 de miliarde de dolari. Potrivit companiei indoneziene, comandă este menită să-i susţină strategia de dezvoltare, bineînţeles, odată ce modelul 737 MAX va  fi primi toate aprobările necesare din partea organsimelor de reglementare.

Din martie 2019 toate aeronavele "Boeing 737 MAX", din toată lumea, sunt ţinute la sol până la clarificarea cauzelor care au dus la prăbuşirea aparatelor companiei "Lion Air" şi "Ethiopian Airlines", până la rezolvarea problemelor sale tehnice și până când sunt primite toate aprobările. 

Accidentele, precum şi modul în care Boeing a răspuns, au dus la cele mai mari scăderi de venituri din istoria companiei, precum şi la pierderea funcţiei de preşedinte al comitetului de acţionariat a lui Dennis Muilenburg (directorului general executiv al companiei). Ulterior Dennis Muilenburg şi-a pierdut şi funcţia de directorul general executiv al companiei, dar a primit în schimb 80 de milioane de dolari drept compensaţie financiară.Potenţialul impact negativ pe termen mediu şi lung, asupra veniturilor companiei, ar putea fi chiar mai mare.

În cele din urmă, la începutul acestui an, agenţia de rating Fitch a scăzut rating-ul companiei Boeing de la A-, la A, la scurt timp după aceea Boeing pierzând comenzi de 183 de avioane mode Boeing 737 MAX.

Citeşte mai multe despre:   Boeing,   Boeing