Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Externe Imaginea dezastrului provocat de coronavirus: Două treimi din avioanele companiilor chineze sunt la sol

Imaginea dezastrului provocat de coronavirus: Două treimi din avioanele companiilor chineze sunt la sol

Un articol de: George Lupu - 17 Feb 2020, 17:09
Externe

O imagine a dezastrului provocată de epidemia de coronavirus poate fi observată prin comparația între traficul aerian înainte și după izbucnirea crizei. Restricțiile de circulație impuse de autoritățile chineze din cauza coronavirusului, dar și reticența turiștilor au dus la anularea unui număr uriaș de curse aeriene în China

Mai exact, potrivit datelor publicate de Financial Times, două treimi din avioanele companiilor aeriene chineze sunt în aceste momente la sol. 

Într-o postare devenită virală pe rețelele de socializare un utilizator compară numărul de zboruri în spațiul aerian al Chinei dintr-o zi obișnuită dinaintea crizei coronavirusului (12 noiembrie 2019) și traficul din 14 februarie.

În acest context, operatorii aerieni sunt cel mai afectați de izbucnirea crizei provocată de  epidemia de coronavirus.  

Cele mai expuse sunt însă companiile mici care nu dispun de resursele pe care le au la dispoziție giganții Air China, China Eastern Airlines sau China Southern Airlines.

Cei mai mari producători de țiței din lume se pregătesc pentru scăderea producției, pe fondul crizei generate de epidemia de coronavirus.

 

Un alt efect resimțit la nivel mondial al epidemiei de coronavirus a fost prăbușirea prețului petrolului.

Acesta a atins cel mai mic nivel într-un an după ce s-a depreciat cu 20% de la maximul său în ianuarie.

Potrivit bbc.com, răspândirea coronavirusului a făcut ca vacanța de Anul Nou Chinezesc să se extindă în mare parte din China și restricțiile de călătorie să fie în vigoare. Drept urmare, fabricile, birourile și magazinele au rămas închise.

Asta înseamnă că cel mai mare importator de petrol brut din lume, care consumă de obicei aproximativ 14 milioane de barili pe zi, are nevoie de mult mai puțin petrol pentru a alimenta utilaje, a alimenta vehicule și pentru a menține luminile aprinse.

Este posibil ca focarul să aibă în continuare un impact deosebit de mare asupra cererii de combustibil, deoarece companiile aeriene din întreaga lume suspendă zborurile către China, iar restricțiile de călătorie din țară presupun la rândul lor mult mai puține zboruri.

 

Citeşte mai multe despre:   China,   coronavirus