Acasa Ştiri Externe Laureat cu Nobelul pentru Medicină în 2013, mulțumiri pentru cercetătorul român George Palade

Profesorul Randy Schekman, proaspăt laureat al premiului Nobel pentru medicină şi Fiziologie de anul acesta, a ţinut să mulţumească cercetătorului român, George Palade. Schekman a amintit realizările lui Palade în primul interviu pe care l-a oferit după ce a aflat marea veste. Americanul a declarat că cercetările românului au fost esenţiale pentru dezvoltarea ştiinţei.

„Pentru inceput as vrea sa-l onorez pe George Palade, cel care a fost intr-adevar deschizatorul de drumuri in domeniul biologiei celulare prin dezvoltarea tehnicilor de microscopie electronica prin care am putut vizualiza membranele din interiorul celulelor. Geniul sau a descoperit cum sunt asamblate proteinele care urmeaza sa fie transportate in afara celulei, printr-o linie de asamblare in interiorul celulei”, a declarat profesorul.

Iar Schekman nu este singurul care a lăudat public munca de pionerat a cercetătorului român. În 2008, celălalt american care a primit premiul Nobel pentru Medicină în acest an, spunea:

„Munca mea de-o viata, transportul membranar intracelular, a fost inspirata de descoperirile lui George Palade, cel care a fondat in 1973 departamentul de biologie celulara de la Yale si care a pus bazele biologiei celulare asa cum o stim astazi”, a declarat James Rohman, potrivit hotnews.ro.

George Palade a fost laureat al premiului Nobel în 1974 pentru fiziologie şi medicină, iar în 1986 a primit "Medalia Naţională pentru Ştiinţă" în Statele Unite.

Cercetătorii James E. Rothman, Randy W. Schekman și Thomas C. Südhof au fost recompensați, luni, cu premiul Nobel pentru medicină pe anul 2013. Cei trei oameni de știință au arătat cum celulele corpului își organizează transportul în organism și cum prin fuziunea membranelor se realizează transportul celulelor.