Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Externe Mai mulți giganți americani au oprit publicitatea pe Facebook din cauza promovării discursului urii

Mai mulți giganți americani au oprit publicitatea pe Facebook din cauza promovării discursului urii

Un articol de: Irina Mina - 27 Iun 2020, 18:26
Mai mulți giganți americani au oprit publicitatea pe Facebook din cauza promovării discursului urii Externe

Mai mulți giganți ameericani, inclusiv Coca-Cola și Unilever, au supendat contractele de publicitate pe Facebook din cauza promovării discursului urii,  acțiunile companiei scăzând vineri cu 8% la închiderea burselor, iar averea fondatorului Mark Zuckerberg fiind mai mică cu aproximativ 7 milioane de dolari.

 

Mai mulți giganți boicotează Facebook din cauza discursului la ură

 A GĂSIT UN CARD ÎNTR-UN BANCOMAT DIN RÂMNICU SĂRAT ȘI A ÎNCEPUT SĂ CUMPERE CU EL. A REGRETAT AMARNIC, DUPĂ CÂTEVA ORE. CE A PĂȚIT, E FĂRĂ PRECEDENT

Coca-Cola este cel mai recent brand care a susținut campania #StopHateforProfit de către grupurile americane pentru drepturile civile.

James Quincey, directorul executiv Coca-Cola, a declarat vineri că compania va opri toate reclamele de socializare timp de 30 de zile, în timp ce își regândește politicile.

"Nu există loc pentru rasism în lume și nu există loc pentru rasism pe social media", a scris Quincey pe site-ul Coca-Cola .

"Compania Coca-Cola va întrerupe publicitatea plătită pe toate platformele de socializare la nivel mondial timp de cel puțin 30 de zile. Vom avea nevoie de acest moment pentru a reevalua politicile noastre de publicitate pentru a determina dacă este nevoie de revizii. De asemenea, ne așteptăm la o mai mare responsabilitate și transparență din partea partenerilor social media“, a mai menționat acesta.

Campania #StopHateforProfit a fost lansată pe 19 iunie ca urmare a morții lui George Floyd și a protestelor ulterioare la nivel mondial. Acesta a fost declanșată de refuzul Facebook de a elimina o postare a președintelui Donald Trump, care i-a amenințat pe protestatari cu violență.

Trump a scris în postarea sa „când are loc un jaf, este permisă împușcarea” și i-a numit pe manifestanți „tâlhari”.

Campania presează agenții de publicitate majori pentru a-și regândi cheltuielile publicitare pe Facebook până când va aduce politici de moderare mai stricte.

Marile corporații, inclusiv Unilever, Hershey Co, North Face, Verizon și multe altele au întrerupt publicitatea cu Facebook și cu alte platforme de socializare.

Presiunea pare să funcționeze. În sfârșitul zilei de vineri, Zuckerberg a anunțat că compania va eticheta acum postări „demne de știri” ale politicienilor care încalcă regulile sale, de exemplu, discursul de ură sau discursul violent. Este o schimbare semnificativă, dat fiind că compania a refuzat până acum să modereze retorica politicienilor, scrie businessinsider.com.

Publicitatea reprezintă aproape 100% din veniturile Facebook, firma înregistrând în primele trei luni ale acestui an 17,4 miliarde de dolari în vânzări publicitare .

Grupurile pentru drepturile civile din spatele campaniei #StopHateforProfit, NAACP, Color of Change și Liga anti-defaimare, au solicitat Facebook să ia măsuri mai puternice.

„Am mai fost pe acest drum înainte cu Facebook”, a scris NAACP pe site-ul său. "Au cerut scuze în trecut. Au făcut pași minori după fiecare catastrofă în care platforma lor a jucat un rol. Dar acest lucru trebuie să se termine acum".

 

SUA se confruntă cu proteste împotriva rasismului după moartea lui George Floyd

 

După moartea lui George Floyd, un cetățean de culoare neînarmat, care a murit după ce a fost imobilizat de către un ofițer de poliție, SUA se confruntă cu proteste împotriva rasismului.

Povestea lui George Floyd, bărbatul în vârstă de 46 de ani sufocat de un polișist în Minneapolis, a stârnit o revoltă în SUA.

 

 

Citeşte mai multe despre:   Facebook