Acasa Ştiri Externe PREMIERĂ în astronomie: Cel mai puternic telescop construit vreodată a surprins momentul în care se naşte o nouă planetă (VIDEO)

Un articol de: B1.ro - 02 Iul 2018, 16:26
PREMIERĂ în astronomie: Cel mai puternic telescop construit vreodată a surprins momentul în care se naşte o nouă planetă (VIDEO) Foto: NASA Externe

Oamenii de știință au folosit cel mai puternic telescop construit vreodată pentru a arunca o privire în adâncurile universului şi pentru a asista la naşterea unei noi planete.
Lumea nou-născută, despre care se presupune că este situată la 370 de ani lumină de la Pământ, a fost privită cu ajutorul mega-telescopului ESO din deșertul Atacama din Chile, relatează dailymail.co.uk.

Experţii au folosit instrumentul Sphere al telescopului, care permite măsurarea strălucirii planetei şi care a făcut inițial descoperirea.
Cercetătorii au fost alertaţi de nașterea noii planete analizând diferite lungimi de undă de lumină pentru a măsura proprietățile atmosferei sale.

Descoperirea reprezintă un pas important în explorarea spațiului și oferă o nouă perspectivă asupra formării planetelor.
Noua planetă a primit numele PDS 70b.
Descoperirea a fost condusă de o echipă la Institutul Max Planck pentru Astronomie, ca parte a proiectului European Southern Observatory.

Video will appear shortly. Please disable your ad blocker if you have one.

Citeşte mai multe despre:   NASA,   PDS 70b,   Chile,   ESO