Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Externe OMS: O relație de cauzalitate între vaccinul AstraZeneca și apariția cheagurilor de sânge este considerată plauzibilă, dar nu este confirmată

OMS: O relație de cauzalitate între vaccinul AstraZeneca și apariția cheagurilor de sânge este considerată plauzibilă, dar nu este confirmată

Un articol de: Elena Stanciu - 07 Apr 2021, 23:37
OMS: O relație de cauzalitate între vaccinul AstraZeneca și apariția cheagurilor de sânge este considerată plauzibilă, dar nu este confirmată Foto: hepta.ro/Zuma Press / Pavlo Gonchar Externe

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) precizează că o conexiune între administrarea vaccinului anti-COVID-19 produs de AstraZeneca și apariția unor cheaguri de sânge este „plauzibilă, însă nu confirmată”.

 

Precizările OMS despre apariția cheagurilor de sânge la unele persoane care au fost vaccinate cu serul AstraZeneca

 

”Pe baza informațiilor actuale, o relație de cauzalitate între vaccin și apariția cheagurilor de sânge este considerată plauzibilă, dar nu este confirmată. Sunt necesare studii specializate pentru a înțelege pe deplin relația potențială dintre vaccinare și posibilii factori de risc”, se arată într-un comunicat de presă transmis, miercuri, de Organizația Mondială a Sănătății.

Reprezentanții OMS mai precizează că specialiștii din cadrul Comitetului consultativ global pentru siguranța vaccinurilor (GACVS) vor continua să strângă și să reviziuască date cu privire la acest subiect.

OMS subliniază și că numărul cazurilor de tromboze care sunt analizate este foarte mic comparativ cu numărul total al vaccinărilor cu serul AstraZeneca administrate până acum la nivel mondial.

”Este important de remarcat faptul că, deși sunt îngrijorătoare, evenimentele supuse evaluării sunt foarte rare, cu un număr scăzut raportat în rândul celor aproape 200 de milioane de persoane care au primit vaccinul AstraZeneca în întreaga lume”, se mai arată în comunicatul OMS.

Precizările reprezentanților Organizației Mondiale a Sănătății vin în contextul în care specialiștii de la Agenția Europeană a Medicamentului (EMA) au anunțat, miercuri, că au ajuns la concluzia că există o legătură de cauzalitate între capariția cheagurilor de sânge și administarea serului anti-COVID-19 produs de AstraZeneca.

„Datele prezente nu ne-au oferit o cauză precisă pentru apariția acestor cheaguri de sânge. Poate fi vorba despre un răspuns imun. Comitetul de siguranță nu recomandă măsuri specifice”, au transmis reprezentanți ai EMA.Se reduce vârsta de pensionare? Vești bune pentru români

La rândul său, medicul Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei naționale de vaccinare anti-COVID-19, a declarat că românii care au avut un eveniment trombotic după prima doză cu AstraZeneca, nu vor mai face și rapelul.

Citeşte mai multe despre:   OMS,   vaccin anti-COVID-19,   AstraZeneca