Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Externe România, ţintă a propagandei ruse pe internet: Avertismentul dur al avertizorului care a provocat scandalul Facebook-Cambridge Analytica

România, ţintă a propagandei ruse pe internet: Avertismentul dur al avertizorului care a provocat scandalul Facebook-Cambridge Analytica

Un articol de: B1.ro - 20 Noi 2018, 10:11
România, ţintă a propagandei ruse pe internet: Avertismentul dur al avertizorului care a provocat scandalul Facebook-Cambridge Analytica Externe

România este "zonă fierbinte" pentru propaganda rusă care se pregăteşte acum pentru a ataca cu ocazia alegerilor europarlamentare ce vor avea loc în luna mai a anului viitor. Acesta este avertismentul dur al lui Christopher Wylie, avertizorul de integritate care a făcut public furtul de date făcut de Cambridge Analytica pe Facebook.

"Ruşii cred că toate ţările din fostul bloc comunist sunt încă ale lor. Ruşii vor putere dar sunt faliţi, aşa că îşi exercită puterea prin propagandă. (...) România este o zonă fierbinte pentru propaganda rusă pentru că principala ţintă acum sunt alegerile europarlamentare”, a declarat Christopher Wylie pentru ZF, prezent în România în cadrul evenimentului How To Web.

Britanicul a arătat că marile companii care deţin conturile pot depiste aceste activităţi de răspândire de propagandă.

"Companiile care deţin aplicaţiile ştiu şi văd asta. Ei văd că un grup mare de conturi postează astăzi pe un subiect iar mâine pe un cu totul alt subiect, ceea ce înseamnă că sunt grupuri de conturi utilizate doar pentru propagandă”, a arătat Wylie.

Acesta a arătat că de mai mulţi ani ruşii au în plan să folosească datele de pe reţele sociale pentru a îşi spori influenţa.

"Prin 2011-2012, mai mulţi generali ruşi scriau şi publicau comentarii şi declarau prin conferinţe că lor li se pare incredibil faptul că Vestul dublează bazele de date şi personalităţile oamenilor în online prin reţele sociale, dar mai ales faptul că aceste baze de date sunt deschise”, a precizat Wylie.

Wylie a devenit cunoscut după ce arătat cum prin intermediul unei aplicaţii active pe Facebook, compania Cambridge Analytica strângea informaţii şi făcea profiluri umane şi profilul maselor pentru a manipula campania prezidenţială din Statele Unite.
 

Citeşte mai multe despre:   Facebook