Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Externe Scandalul Volkswagen: Cum funcționează sistemul care permite păcălirea testelor de poluare și cum poate fi reparat

Scandalul Volkswagen: Cum funcționează sistemul care permite păcălirea testelor de poluare și cum poate fi reparat

Un articol de: - 10 Oct 2015, 11:39
Scandalul Volkswagen: Cum funcționează sistemul care permite păcălirea testelor de poluare și cum poate fi reparat Foto: aliexpress.com Externe
Milioane de mașini Volkswagen, afectate de scandalul noxelor, așteaptă să fie chemate de producătorul auto în service-uri pentru a elimina dispozitivul care are ca scop înșelarea testelor de emisii și pentru a le aduce în conformitate cu normele din fiecare țară. Aproximativ 11 milioane de automobile sunt afectate la nivel mondial, iar gigantul auto german este încă la etapa elaborării unui calendar pentru reparații masive, relatează HTC News.

Ce e în neregulă cu vehiculele?

Există două tipuri de vehicule afectate . Un grup este echipat cu un convertor catalitic care reduce cantitatea de oxid de azot emisă prin tratarea acestuia cu uree apoasă . Un alt tip este prevăzut cu un sistem care stochează oxidul de azot temporar atunci când mașina este în curs de teste, înainte de a elibera nivelurile nocive ale gazului atunci, când mașina este din nou pe drum.

Cum vor fi remediate autovehiculele cu probleme?

Unele vehicule vor necesita doar instalarea unui software, dar altele vor avea nevoie de reparații capitale, inclusiv instalarea de noi convertoare catalitice și sisteme de injecție.

Injectoare sunt o componentă structurală cheie a motorului, care joacă un un rol important în formarea de gaze de evacuare. Sistemele moderne de înaltă performanță pot reduce semnificativ producerea de oxid de azot .

În căutarea de soluții, inginerii trebuie se se gândească atât la disponibilitatea pieselor de schimb, cât și la spațiul din vehicul pentru cazurile în care, spre exemplu, este nevoie de modificări capitale la sistemele injectoare.

"Noi nu trebuie să găsim doar trei soluții, ci mii" , înainte de a remedia toate cele 11 milioane de vehicule, a declarat directorul VW, Matthias Mueller.

Vor fi afectate performanțele mașinii?


Mueller spune că performanța nu ar fi compromisă de reparații, deși el admite că mașinile ar putea pierde "trei-cinci kilometri pe oră" din viteza lor maximă.

Printre problemele VW se numără și despăgubirea clienților, în cazul în care există discrepanțe între performanțele inițiale ale mașinii și cele rezultate în urma reparațiilor, a declarat directorul diviziei americane, Michael Horn.

Cât timp ar putea dura acest proces?

Mueller a declarat că se așteaptă ca mașinile din Europa să fie chemate în service-uri în ianuarie, urmând ca perioada pentru toate mașinile să fie stabilită de la sfârșitul anului 2016.

Pe de altă parte, Horn a dat un calendar mai lung pentru automobile din SUA, afirmând că procesul ar putea dura " minim un an, doi" pentru a repara cele 430,000 vehiculele afectate.

Cât va costa?

Clienții nu vor fi nevoiți să plătească pentru reparații. Compania a alocat 6,5 miliarde de euro ca o estimare preliminară pentru reparații, însă întreaga sumă nu a putut fi stabilită. De asemenea, compania ar putea avea de plătit și amenzi în urma proceselor cu țările afectate. Mueller a recunoscut că costul final ar fi mult mai mare și a declarat că grupul a  reexaminat toate investițiile.