Acasa Ştiri Externe Virusuri uriașe descoperite într-o stație de epurare a apei din Austria (FOTO)

Virusuri uriașe descoperite într-o stație de epurare a apei din Austria (FOTO)

Un articol de: - 07 Apr 2017, 17:58
Virusuri uriașe descoperite într-o stație de epurare a apei din Austria (FOTO) Foto: Phys.org Externe

O stație de epurare a apei din Austria a dezvoltat o nouă clasă de virusuri gigante, evoluate din niște organisme virale mai mici care au asimilat părți din genocidul gazdei în propriul cod genetic, evoluând din mai multe organisme asemenea unui monstru.

Cele patru specii de virusuri dintr-un grup denumit Klosneuviruses sunt un tip de Mimivirus, descoperite în 2003. Acestea au dimensiuni uriașe pentru astfel de organisme simple și pot ajunge la un diametru de 500 de nanometri, dispunând de un mecanism genetic mai complex decât virusurile normale.

Unul dintre noile virusuri este atât de mare încât poartă acid ribonucleic (ARN) de transfer, având abilitatea de a decoda codul genetic pentru 19 din 20 de aminoacizi producători de proteine din natură. "Și cum sinteza proteinelor este una dintre caracteristicile cele mai proeminente ale vieții celulare, aceste noi virusuri sunt mai apropiate de celule decât orice alt virus descoperit până în prezent", conform lui Eugene Koonin, co-autor al studiului și biolog la National Institutes of Health.

Aceste virusuri au infectat probabil microorganisme unicelulare denumite protiste care trăiesc în stația de curățare a apei. Virusuri uriașe au fost descoperite și în mediul marin, în mâlul de pe fundul unor lacuri și bălți și chiar în permafrost. Alte astfel de organisme așteaptă să fie descoperite.

"Sunt foarte sigur că recordul actual de mărime a genomului pentru virusurile gigantice va fi doborât. Așteptăm să descoperim adevărații Goliat ai lumii virusurilor", a mai susținut Eugene Koonin, informează Agerpres.

Bătrânul a sunat la uşa ei, i-a dat o scrisoare şi apoi a dispărut. Când a deschis-o, s-a PRĂBUȘIT. Ce scria acolo