Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri High-Tech ANCOM a lansat o aplicaţie cu care se poate verifica dacă serviciul de internet utilizat se ridică la calitatea prevăzută în ofertă şi în contractul încheiat

ANCOM a lansat o aplicaţie cu care se poate verifica dacă serviciul de internet utilizat se ridică la calitatea prevăzută în ofertă şi în contractul încheiat

Un articol de: Tudor Ionescu - 09 Oct 2019, 13:26
Sursă foto: Pixabay High-Tech

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a lansat o aplicaţie pe care utilizatorii o pot folosi pentru a verifica dacă serviciul de internet utilizat se ridică la calitatea prevăzută în ofertă şi în contractul încheiat, şi pentru a solicita remedii de la operatori, în situaţia în care calitatea serviciului lasa de dorit, se arăta într-un comunicat de presă al instituţiei.

Nou-lansata aplicație completează, de fapt, capacitățile existente ale platformei "Netograf" (concepută tot de ANCOM) și este gratuită. Ea le oferă utilizatorilor de internet din România o modalitate cu care pot verifica permanent calitatea serviciului de internet pe care îl plătesc. În plus, utilizatorii au acces şi la statistici legate de calitatea conexiunii, obţinute pe baza unor teste realizate de alţi utilizatori ai Netograf.

Aplicaţia poate fi folosită atât pe calculatoare ce folosesc Windows şi MAC OS, cât şi pe smartphone-uri cu Android şi iOS. Aplicaţiile pentru terminale mobile sunt disponibile în magazinele dedicate: "App Store" pentru terminale cu sistem de operare iOS şi "Google Play" pentru terminale cu sistem de operare Android. 

Aplicaţiile pentru terminale fixe pentru Windows şi MAC OS se descarcă şi se instalează pe terminalul fix accesând linkul disponibil pe prima pagină a aplicaţiei web. 

Însă calitatea conexiunii mai poate fi verificată şi prin intermediul aplicaţiei web, folosind Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari, Opera, atât de pe echipamente fixe (desktop, laptop), cât şi de pe echipamente mobile (telefoane mobile, tablete).

"Netograf este singurul instrument de acest tip pe care utilizatorii îl pot folosi pentru a solicita remedii de la operatorii la care sunt abonaţi, în situaţia în care calitatea serviciului lasa de dorit”, a declarat Sorin Grindeanu, preşedintele ANCOM

Traficul de date consumat de utilizatorii finali dinspre şi înspre Netograf nu va fi taxat, dedus din traficul aferent planului tarifar, limitat sau blocat de către furnizori.

Rezultatele testelor pot fi influenţate de anumiţi factori, cum ar fi, spre exemplu, caracteristicile terminalului, existenţa mai multor utilizatori conectaţi, utilizarea unui router WiFi, limitări datorate sistemului de operare, browser-ului în cazul serviciului de acces la internet prin reţele fixe.

În cazul serviciului de acces la internet prin reţele mobile, rezultatele testelor pot fi influenţate de factori precum caracteristicile terminalului, configurarea acestuia, calitatea slabă a semnalului radio, supraaglomerarea/congestionarea traficului sau limitări comerciale.

Conform legislaţiei în vigoare, furnizorii au obligaţia de a include în contracte valorile parametrilor tehnici de calitate asociaţi furnizării serviciului de acces la internet, respectiv valorile vitezelor minime şi maxime, pe cele ale vitezei disponibile în mod normal, pe cea promovată prin reclame (pentru internet fix), valorile vitezei maxime estimate şi pe cele ale vitezei promovate (pentru internet mobil), precum şi procedura prin care utilizatorii îşi pot măsura performanta reală a serviciului de acces la internet şi remediile în cazul apariţiei unor diferenţe permanente sau care se repeta la intervale regulate, între performanta reală şi cea indicată în contract.

Citeşte mai multe despre:   ANCOM
 
 
Loading...